navelpiercing

ik heb ook een navelpiercing, een paar maandjes nu. hij is niet gaaan ontsteken ofzo, maar ben er nog niet mee wezen zwemmen. je moet hem zowiezo weer goed schoonmaken als je bent gaan zwemmen, dat weet ik wel. en voor de rest ; de pijn valt reuze mee, tenminste, ik voelde er niks van. succes.

hoe lang zou je niet mogen zwemmen dan? ongeveer 3 tot 6 weken ofzo?

Ik kreeg geen koude spray hoor, dat mogen piercers alleen met een bepaald certificaat ofzo.
En zwemmen is echt slecht voor je navelpiercing, chloor droogt het helemaal uit en er komt viezigheid in. En de zee is tegenwoordig ook niet echt schoon meer…

Je mag wel zwemmen, het is alleen heel slecht. Je vergroot daarmee ook de kans op infecties en ontstekingen. Dus liever niet totdat ie genezen is.

ik heb ook een navelpiercing, nu 9 maanden maar ik ging na ongeveer twee maanden zwemmen

Je mag pas zwemmen als het genezen is. En ik denk dat dat gemiddeld 4-6 weken duurt. Bij mij wel zoiets in ieder geval!

Nu heb ik dus nog steeds geen antwoord, kun je een indicatie geven hoe lang het gemiddeld op z’n langst duurt voordatie genezen is?

Beter lezen dan, want het is wel gezegd. Je kunt rekenen op minimaal 6 maanden. Navelpiercings hebben een heel lange genezingstijd. En omdat ze zo vaak worden geïrriteerd (met zitten, kleding die er tegenaan schuurt, vuiligheid erin) kan die genezingstijd alleen maar langer worden, dus ook als je gaat zwemmen. Of hij groeit uit, nog erger.

heey,
ik wil misschien ook een navelpiercing al moet ik dan wel me ouders zien over te halen ik weet alleen nog niet of ik hem nu wil laten zetten want het is nu april kan je dan als het zomervakantie is al gwn zwemmen en hoelang duurd de genezing ongeveer

Ik heb laatst zelf een navelpiercing gezet

Het deed echt niet pijn alleen ik mocht bepaald gym dingen niet doen.
Wie weet wat dat is?