navelpiercing

heeey

ik ga als ik 14 ben een navelpiercing laten zetten maar iss het dan zo dat je dan een heletijd niet meer mag zwemmen want ik wil het in de zomervakantie laten zetten .
En wie heeft hier een navel piercing ?
en deed het pijn ?

xx marieke

ik heb zelf geen navelpiercing maar ik ken iemand die het wel heeft en zij mocht idd een tijdje niet zwemmen. ik geloof 3 weken??

ikzelf heb een navelpiercing en idd je mag een tijdje niet zwemmen, maar dat geld alleen voor het zwembad want daar zit chloor in! Je mag dus wel gewoon naar het strand want dat is alleen maar goed voor je piercing want de zee is zout. =)

en zout maakt je piercing schoon!

hii,
Ik heb ook een navelpiercing ( 3weken terug laten zetten )
maar hij is nu nog niet genezen, het duurd echt heel lang voordat hij eindelijk genezen is! en zolang hij nog niet genezen is mag je niet zwemmen en naar strand enzo. Ik ben al wel naar strand geweest, maar dat is ook echt heel slecht, want als er één zandkorreltje in komt, kan het al gaan ontsteken. Ik wou vandaag nog naar het zwembad gaan, maar me zus die had dat dus ook en zei dat je daar lelijke ontstekingen kan van krijgen, dus heb ik het maar niet gedaan. Najaa meiss, ik ben er nog steeds gelukkig mee, ookal deed het best pijn. Het duurd 10sec en dan heb je hem! Najaa ik wens je heel veel succes! maar ik raad je af om het in de zomervakantie te laten zetten! Najaa ik hoor het wel van je als je hem hebt! Liefs!

toen ik 14 was heb ik er ook 1 laten zetten maar dan gewoon in de winter
het doet echt amper pijn want ze doen er zon koude spray op en als je het gewoon verzorgd zoals het moet komt het helemaal goed
anders wacht je na de zomer af en laat je hem dan zetten, is wel zo slim want dan kan die ook niet onsteken als je met een blote buik loopt en er viezigheid opkomt

ik krijg er binnekort mischien ook een maar ik wil hem op vakantie hebben, 14 juli ga ik weg. hoeveel tijd daarvoor zou ik hem laten zetten? ik ben vet bang voor de pijn lol

NAZORGINSTRUCTIE VOOR PIERCINGS
De genezingstijd van een piercing verschilt per piercing (zie bijlage 8.3) en
kan ook per persoon verschillen. Algemene gezondheid en lichamelijke
conditie spelen hierbij een rol. Persoonlijke hygiëne is tijdens de genezingstijd
van de piercing absoluut noodzakelijk. Direct na het piercen kan
de gepiercete plek rood worden en flink opzwellen. Als je een te klein
ringetje of een te kort staafje hebt laten zetten is er een grotere kans op
infecties en complicaties. Gedurende de genezingstijd moet het ringetje of
staafje voortdurend ruimte hebben en niet te strak of te los zitten. De
piercing moet worden beschouwd als een wond en ook zodanig behandeld
worden. Voor een zo goed en vlot mogelijke genezing moeten de
volgende regels in acht genomen worden.

1. Raak de piercing zo min mogelijk aan met de handen.
  2. Was de omgeving van de wond twee maal per dag met een milde
    ongeparfumeerde zeep totdat de wond geheel genezen is.
  3. Dep de omgeving van de wond na het wassen met een schone
    handdoek of een tissue droog.
  4. Houd de piercing na het wassen zoveel mogelijk droog.
  5. Smeer geen zalf, Purol, Vaseline of iets degelijks op de wond.
  6. Druppel geen wonddesinfectiemiddelen zoals Sterilon of Betadine op
    de wond.
  7. Draag geen pleisters over de piercing, behalve kortdurende indien
    nodig tijdens sportactiviteiten.
    :sunglasses: Draag bij een bodypiercing (bijv. tepel of navelpiercing etc) geen
    strakke of vuile kleding.
    9) Vermijd tijdens het genezingsproces contact met zwemwater (chloorzwembaden,
    bubbelbaden, natuurlijk zwemwater). Maak tevens geen
    gebruik van een stoombad.
  8. Verwijder nooit zelf het sieraad. Neem bij extreme roodheid, zwelling,
    bloeding, pussen, kleurverandering, uitgroei- of afstotingsverschijnselen
    van de wond of bij pijn altijd contact op met de huisarts.
    Specifieke nazorginstructie voor orale piercings:
  9. Een tong- of lippiercing (of andere piercing in de mond) verdient extra
    aandacht na eten, drinken en roken en na elk ander oraal contact.
    Poets geregeld de tanden (de mond plaquevrij houden met bijv. een
    tandpasta op basis van een zoutoplossing) en spoel zonodig met
    mondwater op basis van een chloorhexidineoplossing.
  10. Vermijd kussen of ander soort oraal contact gedurende het genezingsproces.
    Specifieke nazorginstructies voor genitale piercings:
  11. Geslachtspiercings rond de urinebuis hebben extra zorg nodig. Zeep in
    de urinebuis kan een blaasontsteking veroorzaken. Door ca. een uur
    voor het schoonmaken van de piercing een glas water te drinken worden
    zeepresten na het wassen sneller uitgeplast.
  12. Piercings in de geslachtsdelen moeten tijdens seksuele gemeenschap
    beschermd worden met een extra stevig condoom (bijv. een condoom
    voor anale seks) of een beflapje. Bij voorkeur geen seksuele gemeenschap
    tijdens de genezing van een piercing in de geslachtsdelen.

[small]bron: http://www.tattoorice.com ( piercingzaak bij mijn in de buurt )[/small]

ik heb er ook 1 op mn 13e laten zetten, ik heb m in de winter laten zetten dus heb in die tijd niet gezwommen en of het zeer deed nee, maar mijn pijngrens ligt erg hoog

veel regels enzo, mag je wel gewoon adem halen?

gaat over piercings algemeen, niet specifiek over navel.

ik mag hem ook laten zetten maar ben veelste bang dat dat gaat ontsteken enzo

Je kan hem het beste na de zomer laten zetten.
Ik laat mijne ook in september zetten, je mag sowieso 3 maand niet zwemmen en als je piercing ontstoken is wel langer niet. Ook ivm het warme weer is het handiger om hem in de nazomer te laten zetten :wink:

ik heb de tattoo shop gebelt en je mag 10 dagen niet zwemmen. dat valt wel mee dus

10 dagen maar? slechte tattoo shop dan :stuck_out_tongue:

ik heb al 3 jaar een navelpiercing ofzo en het deed wel ff pijn maar dat vergeet je snel als je naar je piercing kijkt :slightly_smiling_face:
en je mag met je piercing wel gaan zwemmen in een zwembad als je het daarna maar verzorgt (vond ik ook raar toen die het zei maar het is wel degelijk zo) je doet echt niks verkeert als je gaat zwemmen, zolang je het daarna maar goed verzorgt!
ook is het best dat je in het begin een ringetje neemt omdat je er dan mee kan draaien en het beter kan verzorgen…
maar wss gaat iedereen mij hier tegenspreken :slightly_smiling_face:

Ik mocht volgens mij 3 a 6 weken niet? omdat het kan gaan ontsteken…
Maar khad na 3dagen al gezwommen en hij was niet ontsoken ( Maar dat verschilt natuurlijk bij iedereen)
en bij mij deed t geen pijn… ik voelde alleen een klein prikje doen ze de naalt er door heen deden

ik mocht 3 weken niet zwemmen, maar ik ging na de 1e week al zwemmen want het was hardstikke lekker weer. me piercing is nooit ontstoken want je krijgt ook van dat ontsmettingsspul en als je dat gewoon na het zwemmen opdoet gebeurt er niet hoor iig niet bij mij.

Het hangt er ook vanaf hoe snel 'ie bij jou geneest…
Maar officieel mag je 7 tot 9 weken niet zwemmen, omdat het natuurlijk een open wond is. Bij mij duurde het wel bijna een half jaar tot 'ie genezen was (het zit meestal tussen de 6 weken en 9 maanden). Verder deed het bij mij niet zoveel zeer, het was alleen een beetje gevoelig de eerste paar dagen, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik denk zelf dat je 'm beter na de zomer kan laten zetten…

ik was zelf 11 toen ik een navelpiercing kreeg. achteraf gezien vind ik dat extreem jong maar ik heb er totaal geen spijt van. het deed wel eventjes pijn en het klopt inderdaad dat je ongeveer 3 weken niet mag zwemmen.

Ik heb een navelpiercing :grin:
sinds zaterdag,dus das nu zes dagen!
Ik heb wel pijn gehad als de naald erdoor ging,maar die pijn duurt maar 10sec!
Ik had de eerste dagn echt pijn als ik mij moest bukken fzoiets.
Nu jeukt die verschrikkelijk!
hy ziet niet rood fzo,zou het kunnen dat de wonde aan het genezn is?