Navelpiercing vraagjes! :D

heey, ik heb wat vraagjes over navelpiercings aangezien ik er volgende week 1 krijg ^^

-maakt de dikte van je navelpiercing uit? dus dan bedoel ik niet de lengte van het staafje :stuck_out_tongue:

-dat bolletje aan de bovenkant is toch de sluiting? xD kan je daar losse voor kopen? en moet je die erop klikken of draaien of wat? :stuck_out_tongue:

-wat is het beste materiaal waar je uit kan kiezen? en welke materialen zijn der?

-na ong hoeveel weken mag je er een nieuwe in doen?

-waar kopen jullie je nieuwe navelpiercings, en waar moet je dan op letten?

-zijn er speciale navelpiercing ringetjes of kan je ook gewn een oorbel ringetje erin doen? (lijkt me niet maartoch:P)

-als je navelpiercing geschoten wordt, blijft er zo’n buisje ofso inzitten toch? blijft die erin zitten, of halen ze die eruit als ze de piercing zelf erin doen?

oke, best veel vraagjes denk k mrja XD hoop dat jullie wat weten :stuck_out_tongue:

thanks alvast ^^ XXX

Ik heb nu ongeveer 2 jaar een navelpiercing, dus ik hoop dat ik je vragen kan beantwoorden.

• Volgens mij is er maar 1 dikte? Tenminste ik zie altijd alleen maar verschillende lengtes staan.
  • Dat bolletje is de sluiting ja, en volgens mij zijn die ook los te koop. Die kan je er gewoon op draaien.
  • Ik heb al een tijd geen navelpiercing gekocht… dus ik zou het echt niet meer weten wat nou het beste materiaal was :stuck_out_tongue:
  • Dat zeggen ze wel wanneer je hem laat zetten. Ik dacht dat het drie maanden was?
  • Ik koop gewoon navelpiercings bij de tattooshop waar ik hem heb laten zetten, wel zo veilig. Als ik piercings op de markt ofzo zou kopen ben ik bang voor ontstekingen.
  • Je moet er geen oorbellen in doen! Hou het gewoon bij navelpiercings.
  • Als ze de navelpiercing zetten, komt er eerst een buisje in ja. Maar die halen ze er meteen weer uit en daarvoor in de plaats komt de piercing.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! :slightly_smiling_face:

je kan ook op youtube naar filmpjes kijken hoe ze het er in doen:P
en de eerste navel piercing doen ze met cirurgischestaal.
nee je kan geen oorbel ringetje in doen:P
ik denk dat je beter een paar maanden in laat zitten voordat je het gaat verwisselen;)

heb m 4 jaar nu , dus hoop dat ik je kan helpen :

• er is maar 1 dikte, de dikte die hij dus pierced.
    -bovenkant is de sluiting idd, die draai je erop en eraf, kan je verschillende voor kopen :slightly_smiling_face:
  • goedkope zooi is nikkel ( begin er niet aan, de meeste meiden zijn er allergisch voor en krijg je ontstekingen), daarnaast heb je ook chiurgisch staal, dat is absoluut mijn voorkeur!
  • je mag hem 3 maanden niet verwisselen, moet goed schoon gehouden worden! ( ik was er zelf iets eerder mee, ik deed het na 8 weken, maar omdat ik chiurgisch staal bleef gebruiken en goed schoon hield, heb ik nooit een onsteking gehad.)
  • ik koop ze bij sieraden winkeltjes, assocoires winkels ( zoals Six enzo)
  • hehe, alles kan, maar aan oorbel ringen zou ik niet aan beginne, het ziet er tenslotte ook niet uit, daar is het niet voor gemaakt :slightly_smiling_face:
  • navelpiercing word niet geschoten maar gepierced. als ie is gepierced en hij haalt de naald eruit heb je idd een buisje zodat het gaatje openblijft en hij makkelijk de piercing in je navel kan doen. als hij de piercing erdoor heen drukt,drukt ie ook automatisch het buisje eruit :slightly_smiling_face:

hoop dat ik duidelijk was :slightly_smiling_face:!

:grinning:
ik wil er ook een!

Ik wil ook. maar ik mag niet van mijn vader. mijn moeder wel.

hoe kan ik me vader overtuigen,
Ik zeur al een dik jaar, als ik er een mag.
maar telkens nee.
Ik heb al 4 navelpiercings gekocht 2 swarowski, en 2 andere
vet mooi.
maar ik wil er echt heel graag 1
x

Ik koop piercings alleen bij de piercer, kan niet overal tegen

okeee bedankt iedereen ^^

Ik heb 'm nu 4 weken! :roll_eyes:

-maakt de dikte van je navelpiercing uit? dus dan bedoel ik niet de lengte van het staafje
die is er volgens mij maar 1.

-dat bolletje aan de bovenkant is toch de sluiting? xD kan je daar losse voor kopen? en moet je die erop klikken of draaien of wat?
ja, dat is de sluiting. ik kreeg een staafje en na 2 weken mocht ik er een nieuw bolletje op (dus alleen op de bovenkant) en die kun je er gewoon afdraaien.

-wat is het beste materiaal waar je uit kan kiezen? en welke materialen zijn der?
ik denk dat ik gewoon chirurgisch staal zou doen.

ik mag er na 10 weken een nieuwe in doen (dus nu over 6 weken)

je kunt ze in allerlei winkels kopen, bijvoorbeeld waar je 'm hebt laten zetten maar ook bij de copy, six, etc.

-zijn er speciale navelpiercing ringetjes of kan je ook gewn een oorbel ringetje erin doen? (lijkt me niet maartoch:P)
zou ik niet doen!

-als je navelpiercing geschoten wordt, blijft er zo’n buisje ofso inzitten toch? blijft die erin zitten, of halen ze die eruit als ze de piercing zelf erin doen?
nee die blijft er niet in zitten, die halen ze er wel doorheen maar halen ze er inderdaad uit als ze de piercing erin doen.

heel veel succes!

Ik heb een vraagje voor de meiden met een navelpiercing ! Ik ga binnenkort (als ik terug kom van vakantie) ook een navelpiercing laten zetten, maar kan je dan gewoon blijven sporten (dansen)?? Ik ben alleen bang dat het pijn gaat doen :flushed: !

ik denk het wel… :stuck_out_tongue: tenminste ik ga ook nog gewn blijven voetballen en als het pijn gaat doen, doe ik er wel een pleister over? anders vraag k ff aan wat teamgenoten wat hun doen met hun navelpiercing haha

-maakt de dikte van je navelpiercing uit? Nee, er is geen dikte… Er is wel een lengte van staafje, hoe dunner je velletje word (Dat hoeft niet te gebeuren, maar hij kan wel eens een stukje uitgroeiien omdat je dikker word, of omdat je te zware piercings draagt.) dan moet je wel een korter staafje, van 6 of 8 mm, en dat is heel irritant en moeilijk te vinden (vooral als je nog een mooie piercing wil.) dus ik raad je aan, ga hem niet verwisselen tot dat aangegeven word dat je mag!

-dat bolletje aan de bovenkant is toch de sluiting? xD kan je daar losse voor kopen? en moet je die erop klikken of draaien of wat? Ja je kunt er losse voor kopen, vaak in de piercing winkel, je kunt er ook een tongpiercing dopje op draaien als je graag wilt, maar dat zou ik voorlopig even niet doen… Je draait het erop.

-wat is het beste materiaal waar je uit kan kiezen? en welke materialen zijn der? Ja kunt het beste gewoon chirurgish staal nemen, dat is volgens mij ook de enige soort die er zijn… Als je je piercings gewoon niet in onbekende winkels koopt, waar het er onhygienish uit ziet, is het altijd wel okee.

-na ong hoeveel weken mag je er een nieuwe in doen? Echt, als je wil dat ie goed heelt, wacht het liefst gewoon een half jaar. Heel moeilijk en verleidelijk met al die mooie piercings, ik weet het… Ik heb het ook gedaan, maar nu heb ik een heel dun velletje… en is niet leuk!

-waar kopen jullie je nieuwe navelpiercings, en waar moet je dan op letten? Nou ik moet dus letten op dattie wel 8 tot 6 mm is, daarom kan ik er amper kopen… Ik let erop of die mooi is?

-zijn er speciale navelpiercing ringetjes of kan je ook gewn een oorbel ringetje erin doen? Kan wel … zou het alleen maar niet doen… En ja ze zijn er, vind het persoonlijk niet zo mooi.

-als je navelpiercing geschoten wordt, blijft er zo’n buisje ofso inzitten toch? blijft die erin zitten, of halen ze die eruit als ze de piercing zelf erin doen? Nou waar ik het heb gezet, deden ze de piercing DOOR het (plastic) buisje heen, en zodra ze de piercing er dan in drukken, drukken ze het buisje er tegelijkertijd uit… Dat is moeilijk uit te leggen… je moet het meemaken.

@ Ilndk03, het kan wel hoor, vooral met dansen … alleen ik zou wel een beetje oppassen. Het is eigenlijk niet gevoellig als het er net in zit (bij mij iniedergeval) , behalve als er echt aan getrokken word, of er iets heel hard tegen aan komt, daarom opassen…

-maakt de dikte van je navelpiercing uit? dus dan bedoel ik niet de lengte van het staafje :stuck_out_tongue:
volgens mij niet,
maar hebben ze niet standaard dikte?

-dat bolletje aan de bovenkant is toch de sluiting? xD kan je daar losse voor kopen? en moet je die erop klikken of draaien of wat? :stuck_out_tongue:
draaien, en die kan je idd ook los kopen!

je kan het beste gewoon navelpiercings kopen in een piercingshop, dan weet je bijna altijd zeker dat het goed is!

2maanden

piercingshop of six

nee ik zou er nooit een oorbel in doen!! maar je hebt wel ringetjes, vind het persoonlijk een stuk minder mooi, een ringetje

je moet een navelpiercing nooit laten schieten! gewoon laten piercen! dat is echt stukken beter, volgens mij mag het niet eens meer geschoten worden!

ja ik bedoel ook piercen xD mrja kzeg altijd schieten haha

-maakt de dikte van je navelpiercing uit? dus dan bedoel ik niet de lengte van het staafje.
er is maar 1 lengte.
-dat bolletje aan de bovenkant is toch de sluiting? xD kan je daar losse voor kopen? en moet je die erop klikken of draaien of wat?
ja dat is de sluiting, daar kun je losse dingen voorkopen. en die moet je draaien. je moet wel zorgen dat hij goed vast zit. want soms draait hij wel is van zelf. en dan kan je hem verliezen
ik heb geen idee. ik zou zowiezo geen tweedehandse kopen, of zo van iemand. want dat kan onstekingen opleveren. ik koop altijd bij de six ofzo.
-na ong hoeveel weken mag je er een nieuwe in doen?na 6 maanden mocht ik een andere erin doen.
-waar kopen jullie je nieuwe navelpiercings, en waar moet je dan op letten? zoals ik al zei, koop ik gewoon bij de six enzeu. ik let eigelijk nergens opxD alleen hoe hij eruit ziet:naughty:
je kan niet een oorbel er in doen?
ze doen dat buisje er doorheen, dan knippen ze een stukje eraf. klikken die navelpiersing eraan en dan schuiven ze die zo door en dan zit je navelpiercing erin.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503]
en de eerste navel piercing doen ze met cirurgischestaal.

Volgens mij is het nu verboden om met chirurgisch staal te piercen, omdat daar veel nikkel inzit, en dan geneest het minder snel. De eerste piercing is meestal van titanium. Maar later kan je wel altijd chirurgisch staal kopen als het helemaal genezen is, en als je er niet allergisch voor bent, want veel mensen zijn dat wel. Titanium is wel duurder…

[quote author=Ilndk03 link=topic=121252.msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503]#msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503] date=1240649503]#msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503]#msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503] date=1240649503] date=1241248080]
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\[quote author=Ilndk03 link=topic=121252.msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503]#msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503] date=1240649503]#msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg[quote author=Bottle_Pop link=topic=121252.msg3560920#msg3560920 date=1240649503]#msg

lol kd8 ook dat ze altijd met chirurgisch staal deden enzo, kga maar ff goed vragen aan de piercer wat het beste is :stuck_out_tongue:

Ik heb dit op een site gevonden:

Let op, laat alleen sieraden van titanium, niobium of goud zetten, en nooit van chirurgisch staal, ook niet als het van “hoogwaardige” kwaliteit is, tenzij de nikkelafgifte lager dan 0,05% Mu per cm2 per week is.
Ook al is het sinds 20 juli 2001 verboden om deze sieraden te zetten, het gebeurt helaas nog steeds. Na de genezing mogen chirurgisch stalen sieraden wel gedragen worden.

Maar ik zou het inderdaad nog eventjes aan je piercer vragen!

Heb je hem al laten zetten ? Hoe ging het ?

Haaaj! :slightly_smiling_face:
Ik heb gister een laten schieten, en ik vond het echt ontiegelijk zeer doen.
ik heb er nu nog wel last van, omdat ik zelf nog een navel heb, met een bolletje er in snapje? zo kinder navel.
en dat5 doet zeer als die piercing er in drukt.
Maar ik probeer het vragenlijstje in te vullen., niet dat ik alles zo goed snap :stuck_out_tongue:

Nee?

Jaa, daar kun je nieuwen voor kopen. want die zijn gewoon los verkrijgbaar.
En je moet ze er gewoon op draaien.

Ik had vorigjaar op vakantie in spanje al vast piercings gekocht.
Waarscheinlijk is dat chirurgish staal. en de piercer zij dat hij het afraade het er in te doen. Dus niet constant die te dragen, gewoon afwisseling.
Maar het beste is titanium.

Bij mij na 6 weken. :slightly_smiling_face:

De six ofzo, of piercingsshop. Let er dan wel op dat het titanium is als je hem echt dag en nacht wil dragen en echt heel lang jeweetwel. en de lengte want er is 8 mm en 10 mm ofzo.

volgens mij bestaan er niet een ringetjes voor in je navel ;’)

dat weet ik niet, want ik heb gelegen, en niet gezien toen ze hun werk deden :slightly_smiling_face:

Nu heb ik zelf ook nog een vraag.

- Moet je je piercing gewoon rond draaien, zodat hij niet vast gaat zitten. want mijn vriendinnen zeggen van wel. en mijn piercer van niet.
[b]

• Waar moet ik het mee schoon maken[/b]. [ de: piercer zij van 2xperdag spoelen met water gemengt met zeezout. en dan wassen met uni cura, ]

- Hoeveel dagen heb je er ongv last van. nadat hij gezet is?