Navelpiercing te ondiep, help!!

Ik heb afgelopen zaterdag een navelpiercing laten plaatsen, wat in het algemeen wat betreft pijn redelijk goed meeviel! Maar nu denk ik dat die te ondiep gegaan is want als ik voel tussen de twee bolletjes voel ik het staafje echt heel goed zitten, het lijkt of er maar 1mm velletje over zit ofzo… Hij is ook een beetje schuin geplaats maar oke daar kan ik wel mee leven. Hij is een beetje rood aan het bovenste bolletje en jeukt wat, maar ik verzorg hem 2- 3 x per dag met een zoutbadje en ik sproei er veel water op als ik in de douche ben. Iemand ervaring met deze problemen? Tussen de twee bolletjes zit ongeveer 9-10 mm ruimte :slightly_smiling_face:

Tussen de twee bolletjes voel ik ook het staafje van de piercing. Niet overduidelijk alsof er maar een mm huid voorzit, maar ik voel het wel als ik er een beetje tegen druk.
Overigens zou ik persoonlijk niet zo vaak met zoutwater spoelen. Ik geloof dat het beter is om het gewoon op z’n eigen te laten genezen en alleen zoutwater te gebruiken als het niet goed gaat met een piercing.

(Er zijn btw een piercing- en een navelpiercingtopic waar je kan rondkijken)

aub niet met zoutwater spoelen, ook geen alcohol dat maakt het allemaal erger! en dat word niet gezegt
gewoon met lauw water spoelen en niet heel de tijd aan zitten.
dat je het staafje voelt is normaal ik voel de mijne ook heel goed

Ik heb mijn navelpiercing al 10 jaar so i know what i’m talking about
een navelpiercing duurt 9 maanden om volledig te genezen

^Hoezo zou zoutwater niet helpen? :’’) Zelfs piercers zeggen dat als de piercing naar een ontsteking neigt je hem met zouwater moet spoelen.

Dat hij wat rood is en jeukt is hartstikke normaal voor een piercing, niks aan doen.

Ik had dat ook, dat ik het staafje kon voelen, ik denk niet dat dat erg is.
Verder zo min mogelijk aan zitten.

Niks aan de hand, dat hij jeukt en wat rood is is normaal in het begin. En ik kan mijn staafje ook zo voelen.

Als je twijfelt kan je naar een andere winkel gaan waar ook gepierced wordt en vragen of het klopt zo. Zo nee, kan je m nu nog laten dichtgroeien en opnieuw laten zetten lijkt me. (Aan de andere kant zal zo’n winkel vast wel kritisch zijn over de concurrent…)

Ik voel mijn staafje ook door mijn huid heen. Heb al 10 jaar m’n piercing, maar nooit last gehad! Geen zorgen.

Zeezouten is hartstikke goed, maar dan wel max 1 per dag hoor. Anders irriteer je je piercing echt. Het is normaal dat je het staafje voelt, maar bij de een zit hij indd dieper dan bij de ander. Je moet maar gewoon afwachten, kans op uitgroeien is er altijd, of hij nu diep of ondiep is gepierced.

Ik voel bij mij het staafje ook hoor!!

okedan! maar nu heb ik namelijk wel een soort van witachtig korstje (?) rond de twee bolletjes, meer rond het bovenste. Wat is dit?

^waarschijnlijk wat opgedroogd wondvocht, niet aan zitten het spoelt er onder de douche gewoon af :slightly_smiling_face:

Er is een algemeen piercingtopic. Plaats het daar even.