- Navelpiercing schoonhouden

hay hay,
ik heb sinds 2 dagen een navelpiercing,
mijn piercer heeft me verteld om me piercing niet te draaien of met iets schoon te maken. omdat ik zo bacterieen naar binnen kan werken en zo kan ontsteken.
Ik mag wel met afgekookt water en een wattenstaafje me piercing schoon maken.
Maar ik lees juist overal dat je hem juist wel goed schoon moet houden met unicura & baby-neusspray etc.
wat kan ik het beste doen? het is geen slechte piercer ofzo, hij zit 20 jaar in het vak en is goed gekeurd door de ggd. alleen vind ik het raar om hem niet ‘‘schoon’’ te houden.

sorry voor het lange verhaal haha!

xx

Dat koop je toch ff zo,n groen unicura zeepblok? Ik kreeg die wel mee toen ik mn piercing liet zetten…

Je moet er niet aan gaan zitten inderdaad.

Gekookt water en een wattenstaafje kun je de smurrie(witte bloedcellen en the like) er mee afhalen.

ik heb zaterdag mn piercing laten zetten, en kreeg een blok vand ie antibacteriele zeep mee. en zeezout wat je dan in kokend water moet doen af moet laten koelen en op je navel houden.( in een bekertje) maar hetlijkt me ook juist wel dat je het goed schoon moet houden, anders gaat het juistinfecteren, maar je meot er gewoon niet aanzitten ( waar ik moeite mee heb haha) alleen onder de douche als je het dus schoonmaakt met die zeep =P

Ik heb hem hier 2 keer moeten laten zetten.
De eerste keer eruit moeten halen vanwege zwangerschap.
beide keren kreeg ik zo’n spray mee die je er dagelijks op moet spuiten, om het schoon te houden.
Ook kreeg ik het advies om de douchekop er goed op te houden onder de douche en dat toch een beetje op en neer bewegen (Had meteen een staafje) zodat het vuil eruit komt.
Daarna droogdeppen met een schone handdoek, of een gaasje.
Ik heb mijn piercings allemaal bij BodyMx in Breda laten zetten, altijd advies gekregen ze goed schoon te houden, en heb nog nooit ergens last van gehad.

waarom staat dit bij liefde en boys?
anyways unicura desinfecterende zeep gebruiken onder het douchen.