Navelpiercing of andere piercings.

Howdy!
Ik wou even wat kwijt hoor, ik vindt het zo balen.
Ik wil echt zo graag een navelpiercing, ben nu 13 in november wordt ik 14.
En ik mag echt geen navelpiercing pas als ik 16 ben, omdat mn zus hem toen ook heb genomen. Nou mag ik hem niet eerder, ik denk dat ik het maar gewoon moet accepteren. Maar ik kan het denk ik niet laten om het stiekem te doen maar volgens mij wilt ze hem er dan persoonlijk uittrekken, en als zei het niet doet doet mn vader het wel. Echt, ik snap het niet? Het is mijn lichaam… Ik mag geen eens een tweede gaatje, terwijl ik wel een neuspiercing mag omdat mijn moeder dat mooi vind. Boeiend ik mag toch lekker zelf weten wat ik doe of wil met mijn lichaam, mijn stelling was dus: hebben jullie ook zoiets meegemaakt of hebben jullie hier ook last van?

ik vind dat je moeder gelijk heeft
gedeeltelijk
ik vind wel dat je dan ook geen neuspiercing zou mogen en ik vind het redelijk belachelijk dat je geen tweede gaatje mag

maar over die navelpiercing heeft ze gelijk omdat ik het punt 1 best ordinair uit vind zien, punt 2 vooral op jou leeftijd, punt 3 je blijft er altijd een litteken aan over houden, punt 4 is het meestal een fase waar je in zit

Eens met je moeder en met little_lovr.

Tot je 16e moet je toestemming hebben van je ouders en je ouders willen het niet. Deal with it!

Vraag

En ik moest netjes wachten tot mn 18de, en dat heb ik gedaan. Geduld is een schone zaak.

Ik mag pas een piercing als ik het huis uit ben (:

ik ben nu 14 en ik heb al meer dan een jaar een navelpiercing

en toen ik het had laten zetten vond ik er maar niks meer aan

maar mijn vriend en mijn vriendinnen vinden het een mooi ding xd
en ik zelf gelukkig nu ook. =)

maak gewoon lol dan gaan die jaren voorbij =)
& voor je het weet heb je een navelpiercing

gewoon wachten!
13-14 is ook nog erg jong.

Ja maar ik bedoel, jullie zijn het indd wel allemaal eens met mijn ma.
Ik snap het wel het is de fase blabla, maar ik had het er al op mn 11e over.
Zelf vindt ik het niet ordinair staan, zelf wordt ik altijd heel bruin en dat is dan juist mooi, en ik wil hem gewoon graag. Het is ook genaait want ik mag geen eens een tweede gaatje? Ik bedoel jullie zij nhet eens met mijn ma, maar jullie moeten niet wachten tot over 2 jaar over navelpiercing.

Gewoon geduldig wachten is denk ik de beste oplossing.

Edit: Dat tweede gaatje vind ik wel wat overdreven.

Ik blijf het eens met je ma. Iedereen die ik ken die een navelpiercing of tongpiercing had op zijn/haar 13e, heeft hem er op hun 15/16e eruit gehaald, omdat ze hem niet meer mooi vonden :’)

Maarja, ik denk dat je het moet accepteren, want ik denk niet dat je ma ineens overstag gaat…

kind, ik wacht al 5 jaar tot ik een piercing mag en ben bereid nog wel een paar jaartjes te wachten tot het wel mag, desnoods als ik het huis uit ben pas. Zo laat ik zien dat ik verantwoordelijk ben, er goed over nadenk en hun mening ook respecteer. Bovendien ben je nog heel jong, dan heeft een navelpiercing kans op uitgroeien omdat je lichaam nog verandert. En het klinkt misschien heel cliché, maar over een paar jaar wil je die piercing ook nog wel.

Maar als je je moeder echt wil overhalen kan je plaatjes zoeken van wat voor sieraden je mooi vindt en laten zien, goed opzoeken hoe je ervoor moet zorgen en dat ook aan je moeder uitleggen en een goede shop zoeken (kost misschien wat meer, maar dan zetten ze hem echt goed met een mooi sieraad, helpen ze je later nog met wisselen naar een kleiner sieraad en beantwoorden ze al je vragen). En als het dan nog niet mag, is echt toch echt wachten.

nee want ik ben 20…
maargoed ik vind het wel gek dat je een neuspiercing mag en geen navelpiercing…

ik was 14 toen ik heel graag een navelpiercing wou en moest ook wachten tot mijn 16, word volgende week 17 en heb hem nog niet omdat ik het nu niet meer persee wil, heb begin dit jaar een tongpiercing laten zetten en misschien deze winter een navelpiercing maar dat weet ik nog niet zeker!

Ik zou er gewoon mee wachten, want als je nu een navelpiercing laat zetten kan ie bovendien scheef gaan groeien doordat je lichaam nog zal groeien.

Ik had het toen ik 13 was ook over stretchen en ik mocht het toen ik 4 maanden na ik 15 werd. Gewoon wachten.

Ik mocht ook pas mn piercing zetten op mn 16e, en een tattoo op mn 18e. Omdat dat wettelijk bepaald is en toen had mn moeder zoiets van ‘als ik het niet wil, doe je het toch wel’ .
Ik heb ook al sinds mn 12e lopen zeuren, omdat een vriendinnetje uit de klas wel een piercing en een tattoo had op die leeftijd. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik heb gewacht.
Je groeit nu nog en dan krijg je kans op lelijke ontstekingen enzo. Niet erg fijn, believe me !