navel ?

Oke, beetje genangt, maar mijn navel is best wel vies en ruikt raar ;$

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? als ik ga douche gaat het niet weg,
het is een soort van bruine korrelig iets, dat vast zit aan me navel. en als ik het wegkrap doet ut pijn

heeft iemand dit ook ooit gehad?

nee nooit gehad. maar beter wassen en goed droogmaken lijkt me.

en het is ‘genant’ (-;

Geen ervaring mee, maar ik zou even langs de huisarts gaan als ik jou was, een bruin korrelig iets dat vast zit aan je navel lijkt me nou niet helemaal goed :’)

Het lijkt me gewoon een korstje van een wondje…

en na het douchen goed droogmaken help ook veel

goed je navel verzorgen :’)

@ koelkast houw es op me da verbetere :’)

okey, dankjewel meiden, ik ga eerst het proberen beter schoon te houden. en anders toch langs de dokter ja.

En ik zou er niet te veel aanzitten …

Misschien dat je elke dag onder de douche even schoon kunt maken, en dat het dan steeds minder wordt.

Ik maak mijn navel altijd schoon met een nat wattenstaafje, want heb echt een putje als navel en dan krijg je dat ook lastig schoon anders

Ik denk dat geen een navel echt lekker ruikt hoor (:

ik ken dat wel ja ik heb een navelpiercing altijd in dus toen ik hem eens uit had zag ik dat ook… nou je doet het als volgt: Het beste kan je het wegweken met een wattenstaafje en warm water en er dan overheen blijven wrijven. Een beetje hard mag best. Je kan eventueel ook de velletjes met je nagel wegkrabben als het niet te pijn doet. Nadat je hele navel weer schoon is smeer je hem in met een vettige creme. En voortaan hou je het gewoon bij met wassen of onder de douche met een wattenstaafje als je dat fijn vind.
En wat ook een tip is met schoonmaken om het bolletje binnenin waar die navelstreng aan vastzat zegmaar meer naar buiten te duwen. Dat doe je door de met je handen aan bijde zijkanten van de navel te duwen.vervolgens neem je die positie met je linkerhand over en maak je met rechts schoon.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Ik zou het iig niet schoonmaken met zeep als het een wondje is.
Koop dan van die unicura zeep ofzo, en anders gewoon met water, daar kan je het wondje door gaan irriteren namelijk, gewone zeep.

hou het gewoon iedere dag netjes schoon? (:

?

dankjullie wel voor alle tips <3

Me moeder zegt dat je naar de dokter moet. Kan gewoon vuil zijn, stofpluisjes, en door zweten wordt het hard en koekt het aan, kan een infectie worden, en als dat naar binnen in je buik slaat ben je ver van huis…

Ik had het zelf ook en heb het heel goed schoongemaakt met een zo,n baby doekje en zeepvrije wasgel en toen was het een tijdje weg maar het komt soms wel weer terug !

Je moet er olijfolie in doen! of baby olie. dan moet je het een tijdje laten inwerken, dus even op je rug gaan liggen voor 10 minuutjes. en dan voorzichtig met een wattenstaafje schoonmaken

Hoef je niet voor naar de dokter, je moet het alleen even schoon maken. Dat kan het beste met een wattenstaafje met olie of warm water en dan een beetje hard schrobben. Dit is gewoon vuil wat gaat vastkoeken, hoeft niet te betekenen dat je je niet goed wast of dat je zo vies bent, als je een diepe navel hebt krijg je dit gewoon sneller dan anderen (ik heb het ook). Je moet het alleen wel proberen schoon te houden anders krijg je een navelsteen en dat is heel vies.