Nauwelijks privacy ouders

-

Oke en? Je bent 16. Het is niet meer dan gewoon normaal dat je altijd laat weten waar je bent. Daarbij is het hun huis, niet het jouwe. Jij bent niet degene die de huur en alle andere rekeningen betaald. Als zij jouw kamer in willen komen, dan is dat hun goed recht. Is heus wel vervelend, begrijp ik. Maar zo is het nu eenmaal. Aangezien het er met je ouders over hebben niet werkt, heb je gewoon pech en moet je je erbij neer leggen. Het is niet het einde van de wereld :’)

Tuurlijk is het hun huis, maar zij wilden een kind. En ze moeten toch echt wel weten dat kinderen privacy willen hebben. Ik vind niet dat als ik mij sta om te kleden dat mijn ouders zomaar binnen hoeven te komen.

Ze doen het echt niet om je te pesten, ze zullen er hun redenen voor hebben. Het zijn je ouders. Verder ben ik het eens met de reactie hierboven.

+1

Dan maak je een systeem? Haarelastiekje om de deurklink als je je bijvoorbeeld staat om te kleden oid. Daarbij hebben ze je zelf gemaakt en vroeger je in bad gedaan, luiers verschoond e.d. Ze hebben echt alles wel gezien.

Hadden/hebben jullie dan nooit behoefte aan privacy op mijn leeftijd? Lijkt me eerlijk gezegd een beetje sterk.

Mijn deur staat altijd open en ze kloppen bij mij sowieso nooit als ze binnen komen (als mijn deur dicht zit). En ze weten wel wanneer ik me omkleed en ze komen ook weer niet zó vaak in mijn kamer en bovendien sta ik me ook niet elk uur om te kleden. En dat doe ik speedy dus binnen twee minuten ben ik klaar. En anders roep je toch gewoon dat ze niet binnen moeten komen omdat je je aan het omkleden bent? Dat is niet zo gek. :slightly_smiling_face:

Ik persoonlijk niet zo erg als jij. Bij mij thuis is het heel gewoon om bij elkaar naar binnen te lopen. Als ik mijn vader of broertje naar mijn kamer hoor komen als ik in mijn nakie sta, dan roep ik gewoon ‘niiiiiiiet binnenkomen!’ en dan wachten ze wel even.
Ik mocht wel met mijn 16e alleen uit mijn dorp, maar mijn ouders wilden wel altijd weten waar ik was, dat is niet meer dan logisch naar mijn mening. En tuurlijk heb ik wel eens een keertje gelogen over iets, maar ja, dat hoort er ook wel een beetje bij. Misschien moet je er eens over praten met ze, dat je met je 16 jaar al een stuk volwassener bent dan 2 jaar geleden, goed op eigen benen kunt staan, en je ze belt als je ergens aankomt ofzo.

Sorry hoor maar je hebt echt niets te klagen. Dat je ouders willen weten waar je bent is niet meer dan normaal joh! Ik zou het persoonlijk ook echt raar vinden als mijn ouders het niet uit zou maken waar ik ben. En het zijn je ouders, die hoeven toch geen hele procedure te doorgaan voor ze je kamer inmogen? Tenzij je iets verbergt, maar dat is dan jouw probleem. Vraag gewoon of ze willen kloppen en wachten tot je antwoordt, en zo niet, dan jammer.

En persoonlijk snap ik je ouders ook wel dat ze dat willen weten, je zegt dat je nu altijd liegt als je weggaat etc: Je ouders zijn écht niet achterlijk.

mijn ouders willen ook weten waar ik ben, dat is echt niet erg hoor. en zoals pevensie zegt; natuurlijk heb ik ook wel eens ooit gelogen. maar het wordt vanzelf minder, het is heel normaal dat je ouders bezorgd zijn. je bent tenslotte wel hun dochter. :wink: het is gewoon moeilijk om hun kind los te laten, dat heeft tijd nodig.

Oh dan gaat dat bij mij best makkelijk, ze vraagt nooit waar ik heen ga ofzo. En in mijn kamer komt ze ook niet.

Ik vind het niet raar dat je moet zeggen waar je bent. Ik ben zelf 17 en ik zeg het ook altijd wel (al maakt het niet zoveel uit waar ik ben en als ik het maar zeg) en als ik uit school ergens heen ga sms ik wel, maar dat doe ik nu alleen omdat mijn vader altijd thuis zit want anders is er toch niemand thuis.
Ik vind wel dat je ouders horen te kloppen en horen te wachten op antwoord. Er zijn hier wel reacties van mensen met ‘ze hebben je wel gemaakt en hebben toch alles al gezien’ maar ik zou me er ook niet prettig bij voelen.
Maar je verandert natuurlijk en ik wil sinds mijn elfde eigenlijk al niet meer dat mijn ouders zomaar binnen komen en daar houden zij ook rekening mee. Zo gek vind ik dat ook niet, want het hoort ook wel wat bij de leeftijd.
kan je niet gewoon vragen of ze willen wachten op antwoord?

Haha mijn vader wil niet eens zomaar binnen komen als mijn vriend hier is, hij gaat eerst heel erg veel lawaai maken op mijn trap (ik slaap op zolder), hij is altijd bang dat er van alles gebeurd omdat hij ooit zijn broer had betrapt, haha.

Ik snap dat het vervelend is maar je ouders bedoelen het alleen maar goed. Misschien dat ze wat overbezorgd zijn maar zolang je bij hen woont mogen zij nog altijd bepalen hoe ze jou opvoeden.