Natuurlijke haar- en gezichtsverzorging

Ik gebruik sinds een aantal jaar bijna geen verzorgingsproducten meer, voornamelijk omdat ik geloof dat heel veel dingen gewoon onzin zijn en gewoon gemaakt zijn om te verkopen (handcrème waar je uiteindelijk niet meer zonder kan omdat je handen anders uitdrogen, dat soort dingen).
Nu merk ik toch dat mijn haar en gezicht niet echt op z’n best zijn.

Ik zou graag wel weer wat willen gebruiken om het wat beter te verzorgen, maar dan wel zo natuurlijk mogelijk. Weet iemand misschien goede producten?

Ik heb stijl, dun, pluizig haar en een redelijk vettig gezicht.

Ik gebruik voor m’n gezicht producten van Rio Rosa Mosqueta. Ik heb het doosje nu even niet in de buurt, maar het bevat geen parabenen enzo. Ik heb zelf ook een vettige huid en ik vind hun producten heel fijn!

Ik weet dat mijn moeder daar ook naar op zoek was en nu Decleor gebruikt. Is wel ontzettend duur. (Als je veel wil bestellen kan je dat beter via Spanje doen)

Als je zo natuurlijk mogelijke producten wil gebruiken, raad ik het merk Neutral aan, daar zitten geen kleurstoffen en parfums etc in. Er zijn verschillende producten van zoals shampoo, zeep, gezichtstonic en deodorant.

Zij zijn alleen niet volledig dierproefvrij en dat vind ik jammer. De producten bevatten misschien geen kleurstoffen of parfums oid, maar heb het idee dat het vooral het merk is, dan dat ze ook daadwerkelijk natuurlijk zijn.

up!

Probeer eens het merk “Clinique”. Ik gebruik al jaren zelf “Dramatically Different- moisterizer”. Hier zit alleen geen SPF in maar als je een foundation/BB-cream gebruikt met SPF dan is dat ook niet nodig. Onlangs hebben ze ook een nieuwe crème uitgebracht “Pep-start”. Deze vind ik ook heel erg fijn en hier zit wel SPF in. Voor shampoo kun je altijd bij De Tuinen(of hoe dat tegenwoordig ook heet) kijken (voor crèmes natuurlijk ook maar heb daar persoonlijk geen ervaring mee, de shampoos wel; die zijn erg fijn). Of gewoon wassen met een milde shampoo en een fijne olie gebruiken om je haar te verzorgen. Kokosolie is ook erg fijn maar dit kun je dan het best even in doen als masker voor je je haar gaat wassen en dan er uit wassen (hoewel je het niet helemaal eruit krijgt, vandaar ook mijn advies om dit niet na het wassen te gebruiken). Hopelijk heb je hier wat aan! :slight_smile: