natuurkunde ? ?

Ik zit nu in de 4e van het VMBO TL.
Ik zit alleen nu al met een probleem, ik snap van natuurkunde niks meer van. Dus ik had een idee om voor natuurkunde niet echt heel veel meer te gaan leren, en die tijd die ik over hebt te steken in de vakken die ik juist wel snap om te compeseren.
Vinden jullie dit slim, of weten jullie een anders beter ‘plan’?

Dat is niet echt slim. Wat dacht je van uitleg vragen bij je docent, met je coördinator praten of er een oplossing is (van vakkenpakket ruilen).

vakkenpakket ruilen kan niet meer… ik vraag ook de hele les door, en de leraar wil me ook echt helpen, en ik zit al 3x in de week bijles, maar ik snap het gewoon n-i-e-t. ik baal er verschrikkelijk van want vorig jaar ging het zo goed…

Nee, echt niet doen, maar wat voor studie wil je gaan volgen, is Natuurkunde daarbij belangrijk, en misschien ligt het wel aan je bijlesdocent

Ik zou het niet doen, want als je helemaal niet meer voor natuurkunde zal gaan leren haal je voor dit vak alleen maar onvoldoendes waardoor je een onvoldoende komt te staan op je rapport. En als je teveel tekort punten hebt moet je misschien blijven zitten. (Ik weet niet of jullie op school werken met tekort punten maar toch.)
Anders vraag je extra uitleg. Wees ook totaal niet bang om gewoon dingen te vragen in de klas! Je hoeft je echt niet te schamen als je dingen niet snapt! En anders vraag je bijles?

Succes!
X

(Ohw haha ik lees net dat je dus al bijles hebt en zo. Sorry! Verder weet ik ook niks meer :frowning_face:.)

@AnoniemMEisje & xxAnnaaxxbijles heb ik al. zo’n 3x in de week, in de les vraag ik hem z’n shirt van z’n lijf zo’n beetje. Voor m’n MBO opleiding is natuurkunde niet echt belangrijk. eigenlijk is het helemaal niet aan de orde.

Ik weet het niet, hoe diep mag je onvoldoende voor natuurkunde zijn zodat je toch nog slaagt? Bij ons mag je een 4 staan op je eindexamen, maar dan moet de rest dus wel 6 of hoger zijn en 't lieftst nog hoger. Ik zou r wel zeker tijd aan besteden, maar zorg dat je er rond de 5 voor blijft staan. Maaaar het is wel slim om je andere vakken goed te doen, want dan heb je weer compensatie voor dat slechte punt voor natuurkunde. haha :stuck_out_tongue: vaag verhaal

wat vind je er dan zo moeilijk aan? ik weet niet precies wat je voor natuurkunde krijgt, maar volgens mij is het meeste gewoon letters vervangen door cijfers :stuck_out_tongue:

Ik zit in mijn examenjaar en vat ook geen hóóól van natuurkunde, aan de docent kan ik het niet vragen want die heeft nog maar 1x les gegeven en meld zich nu steeds ziek. Steek nu mijn tijd liever in andere vakken. ipv. bijles nemen en weetikwat. Als natuurkunde niet belangrijk is voor je vervolgopleiding zou ik denk ik al je energie steken in andere vakken, en voor natuurkunde net ene 5je eruit zien te persen.

Dat is niet echt slim. Straks zak je door natuurkunde, dat wil je toch ook niet? Ik zou bijles nemen en uitleg van de leraar vragen, en er toch maar proberen het beste er van te maken. Als je een 5 hebt op je eindlijst ben je toch nog geslaagd.

Mocht je dit niet willen en er echt niet uitkomen zou ik als ik jou was vragen of je nog van vak kunt wisselen.

hier ben ik het helemaal met je eens. dit doe ik nu ook. :wink:

euhh nee, wij moeten dan b.v. de Epot uitreken. nou, en daarvoor moet je dan nog miljoenen ik weet het , is een overdrijving. andere formule’s gebruiken, en daar loopt het op mis, ik heb dan namelijk geen flauw idee welke ik moet gebruiken.

Bogmaals voor bijna iedereen. ik zit nu al zo’n beetje 3x in de week bij bijles na school. en dit ben ik echt zat want ik heb ook nog andere vakken die ik moet leren…