Natuurkunde vragen?

oke, niet boos worden, maar ik kom er echt niet uit en ik moet het morgen inleveren. ;|

weten jullie wat de lenssterkte is van een lens waarbij een beeld gevormd word met als voorwerpsafstand 3,0 cm en als beeldsafstand 5,0 cm?

en wat de voorwerpsafstand is als de brandpuntsafstand wan een lens 0,05 cm is en de beeldsafstand 10 cm is?

en wat is in de situatie van de vorige vraag de lineaire vergroting?

nu lijk ik vast heel dom, ben ik ook. maar er waren meer als twintig vragen, en deze begrijp ik echt niet en ik moet het morgen inleveren. ;|

kan iemand miss. helpen? :wink:

Haat aan natuurkunde. Sorry beschouw dit maar als een upje.

haha ik ook. wil het zo snel mogelijk laten vallen. :wink:

Werkelijk waar geen idee, moet je gewoon in de formule invullen lijkt me, maar weet de formules niet uit me hoofd en me binas ligt op school.
Maar dit heb ik alleen in de tweede gehad (:

;(

meer dan*
anyways, vul de formules gewoon in, en dan kom je er vanzelf uit =)
Ik heb hier geen binas bij de hand, en ook niet jou boek.
Schrijf de formules uit, en kijk wat je allemaal al weet.
Succes

dat heb ik nu ook, alleen begrijp ik er niet veel van…
ik weet wel 1/f = 1/v + 1/b
succes =)

haha, ik heb het geprobeerd maar met de lenssterkte kwam ik op iets van 53 dpt uit ofzo, volgens mij klopt dat niet helemaal x|

en de tweede moet je gewoon invullen : 1/v = 1/f - 1/b volgensmij. en dan nog dat antwoordt > 1/ dat antwoord :wink:

en die laatste is helemaal vaag ;O

ik heb echt een hekel aan natuurkunde, maar kan het niet meer laten vallen , dus moet de laatste 2 jaar vwo dit rotvak nog bijwonen. -zucht-

en de sterkte van de lens kan worden berekend met S = 1/f
S=lenssterkte in Dioptrie
f=brandpuntsafstand

oh okee, ik snap er dus helemaal niks van en mn boeken liggen in mn kluisje en ik kan het niet op google vinden. ;(

S = 1/f = 1/v + 1/b = 1/0,03 + 1/0,05 = 1/?
f = ?

denk ik dan…
oja die vraagteken moet je even uitrekenen, heb geen rekenmachine bij de hand :wink:

oh okee. :stuck_out_tongue:

vorig jaar gehad alleen ik haal alleen maar 1’en voor natuurkunde dus begrijp ik het niet haha… upje

omg. haha ik ook. ik sta een 1,4 dus eigenlijk wou ik een hoog punt halen. :blush:

maarja, upje. ;

ik heb het boek gevonden. :wink: maar er staan hele ingewikkelde formules in, maar niet die ik nodig heb? ik zoek nog verder maar tot nu toe kan ik niets vinden hiero ver…

pleasee?

1/f = 1/v + 1/b
1/0,05 = 1/v + 1/10

Zoiets, ik heb geen flauw idee, ik ben ook slecht in natuurkunde.

uup

uupi