Natuurkunde proefje!

Heeee,

Ik moet vrijdag een onderzoek doen voor natuurkunde (3vwo)
Maar we kunnen niks bedenken om te onderzoeken… Er zijn ook al 3 gegeven maar je kreeg meer punten als je een ‘eigen’ onderzoek doet…

Alvast bedankt, hoop dat er mensen reageren voor vrijdag :x
XX

Ik weet niet hoe ingewikkeld het moet zijn, maar wij hebben echt ongeveer 1000 keer het proefje met de uitrekking van een veer gedaan (steeds extra blokje eraan, en dan verband uitrekenen). Is heel goed te doen, maar denk dat je die zelf ook al een keer gedaan hebt. Anders zou ik die gewoon doen haha

Was zijn ook net bezig met een eigen onderzoek opstellen voor Natuurkunde. Ik doe het over oppervlaktespanning en diertjes die op water kunnen lopen. We hebben geprobeerd dit na te botsen door modelletjes te maken van ijzerdraad en die op het water te laten staan. Daarna hebben we hetzelfde geprobeerd met water vermengd met maizena omdat dit dan een niet-newtoniaanse stof levert en in een bak sop en water.
Wat misschien iets makkelijker is, is de hoogte van een gebouw bepalen met behulp van de hoek van de zon, een voorwerp laten vallen en de tijd meten en drukverschil tussen grond en hoogste punt gebouw meten. Deze functie zit op iPhone 6 geloof ik. Het hoeft geen heel hoog gebouw zijn, het kan ook gewoon een aanbouw of schuur/garage zijn.