Hallo allemaal,
ik zit in 3vwo en het jaar is al bijna gedaan. Ik heb nog twee kaarten, en daarbij moet ik natuurkunde echt niet verpesten! Ik wil later graag geneeskunde studeren, alleen hiervoor heb je dus ook natuurkunde nodig. Maar ik ben daar dus niet goed in, ik haal elke keer een 5 en bij mijn herkansing een 6. Maar het liefst heb ik in één keer een voldoende. We hebben al een lijst gekregen met alle vakken en of er op staat of je het mag kiezen of niet, ik mag alle vakken kiezen behalve natuurkunde. Ik snap niet wat er mis gaat, mijn opdrachten gaan redelijk en ik snap alles, formules etc. Maar dan komt de toets en dan verpest ik hem. Als ik de laatste twee kaarten geen voldoende haal voor natuurkunde dan kan ik dus niet meer geneeskunde studeren, terwijl ik dit echt super graag wil!
Sorry voor een langdradig verhaal, maar hier komt dus mijn vraag:
Hoe leer/snap je het best natuurkunde?
Kunnen jullie me a.u.b. helpen? Heel veel mensen zeggen dat het vak je moet liggen, en bij andere heb ik gelezen dat zij zelf ook slecht waren in natuurkunde maar dat het in de bovenbouw beter ging en dat ze zelfs gemiddelt een acht stonden!
Ik hoef dan niet gelijk persé een acht, want een zes vind ik ook al goed.
Alvast bedankt.