Natuurkunde met Wiskunde A

Hey,

Volgend jaar ga ik naar vwo 4 , met n&g met natuurkunde en wiskunde a. Heel veel mensen raadden wiskunde b aan, maar omdat ik weet dat ik beter ben in wiskunde a ( ik heb gevraagd aan mijn docent welke hoofdstukken a of b waren, en bij de a hoofdstukkem scoorde ik ook betere cijfers)
Heb ik dus wiskunde a gekozen.

Heeft iemand ervaring met wiskunde a en natuurkunde in de bovenbouw? Hoe gaat het jullie af? Is het moeilijker en halen jullie lagere cijfers bij natuurkunde dan leerlingen die wis b hebben gekozen?

X

kan prima, bij ons op school gaven ze alles zodat het met elke wiskunde te begrijpen was. de mensen met wisb haalden vaker hogere cijfers, maar dat kwam omdat dat ook vaak mensen waren die veel geinteresseerder in dat soort dingen waren.

Ik heb zelf N&G gedaan met wiskunde A en natuurkunde. Ik moet zeggen dat ik bij natuurkunde niet echt problemen had, ondanks dat ik wiskunde A heb gedaan.
Bij natuurkunde verwachten ze wel dat je bijv de omtrek van een cirkel enz weet en dat leer je dus eigenlijk bij wiskunde B, maar dat zijn echt basisdingen.

Ik heb wel spijt dat ik wiskunde A heb gedaan, maar dat is een ander verhaal. Als jij de capaciteit hebt om wiskunde B te doen, raad ik je eigenlijk aan om dat te doen ipv A.

ik heb vwo gedaan met wis A en natuurkunde, als enige van de klas. ik haalde wel lagere cijfers dan de anderen, maar niet perse altijd de laagste. uiteindelijk een 5,8 gehaald voor natuurkunde op mijn CE en stond een 6 gemiddeld, terwijl mijn docent dacht dat ik afgerond een 5 zou staan :slightly_smiling_face:

het vak moet je ook gewoon liggen, er zijn ook veel mensen die gewoon prima 8’en kunnen scoren met natuurkunde terwijl ze wisA hebben.

Is goed te doen hoor! Ik heb mijn havo diploma gehaald met een 7 gemiddeld voor natuurkunde terwijl ik wiskunde A in mijn pakket had.

Ja mij werd ook wiskunde A aangeraden toen, ik vond het echt geen probleem want bij wiskunde A krijg je ook wel een klein beetje formules en dergelijke en dat was voor mij precies genoeg om natuurkunde te redden! Had uiteindelijk hoger voor natuurkunde dan wiskunde gehaald ook :’)

Ik ken genoeg mensen die wiskunde A hebben met natuurkunde, is volgens mij prima te doen. Met wiskunde C wordt het lastig, maar bij NG kan dat niet eens.

ik heb ook natuurkunde met wis A gedaan, en dat ging helemaal goed.
Ik had ook problemen met wiskunde B, dus koos ik wis A :slightly_smiling_face:

Ik heb dit ook gedaan en voor mij is het nooit een probleem geweest. Bij de berekeningen van natuurkunde is niets inbegrepen dat je wel bij wiskunde B leert en niet bij A. Zoals mensen hierboven zeggen werden er bij ons wel hogere punten gehaald door mensen met wiskunde B, maar dat komt waarschijnlijk door meer technisch inzicht en interesse.

Oh ja, wat Wishbone zegt, als je de capaciteit hebt voor wiskunde B zou ik dat inderdaad doen haha. Ik heb zelf ook wel een beetje spijt eigenlijk. Ik ben geslaagd met een 9 voor wiskunde A dus had makkelijk wiskunde B kunnen doen, en daar heb je veel meer aan. Maar ach :cold_sweat: