natuurkunde in bovenbouw vwo

Ik zit in de derde klas en ik moet morgen mijn definietive proefielkeuze invullen.
Maar ik zou natuurkunde kiezen omdat ik dat voor de studie dierengeneeskunde nodig heb. Ik zit op HAVO en sta een 7 gemiddeld.
Heeft iemand ervaring met natuurkunde op VWO niveau? Of nog beter, iemand die na HAVO VWO ging doen met natuurkunde?
Want ik ben echt doodsbang dat ik natuurkunde ga kiezen en dat ik het helemaal niet kan als ik na mijn HAVO VWO ga doen…

Ik ben hier ook heel benieuwd naar!
Ga volgend jaar naar 4 vwo (gym.) en ben ook echt benieuwd naar natuurkunde, sk, wis B en biologie…

Ik heb al NT gekozen, maar ben toch wel benieuwd :slightly_smiling_face: Vind het wel een van de leukste vakken, maar ik ben totaal niet exact aangelegd of wat en sta ook rond de 7’ens.

Volg dit topic ook

Zie dit als een upje! :slightly_smiling_face:

ik zou eerst ook wiskunde b gaan kiezen, maar ik ga toch maar wiskunde a doen. maar een leraar zei dat als je geen 8 voor natuurkunde staat, je echt heel hard moet werken voor natuurkunde… en dan moet ik daarna nog op vwo-niveau natuurkunde zien te halen.

Ik zit nu in 6vwo en ben altijd makkelijk overgegaan. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik natuurkunde wel echt moeilijk vind. De hoofdstukken (lesmethode pulsar) zijn eigenlijk best makkelijk en de uitleg is goed te doen. Maar de toetsen en de uitwerking die je zelf moet doen vind ik soms vrij lastig. Vooral op het eind komt alles bij elkaar, wat natuurlijk erg logisch is. Het gebruik van de juiste formules moet je dan echt goed trainen. Het niveau van havo en vwo kun is moeilijker aan te geven. Ik ben van mening dat wanneer je er veel voor traint’ je natuurkunde ook op vwo niveau aan kan! Heel veel succes xxx

bedankt!
ik heb donderdag geprek met de decaan van vwo, maar ze zegt dat ik het eigenlijk gewoon moet kiezen. nu hopen dat ik het red, ik moet dan maar wat meer mijn best doen haha (:

Natuurkunde is in mijn ogen vooral trainen met een deel inzicht, als je je kapot oefent moet vrijwel iedereen voldoendes kunnen halen, dat zie ik ook in mijn klas. Mensen die er inzichtelijk geen hout van snappen halen gewoon zesjes door precies te oefenen welke formule je hoe en wanneer moet toepassen.

Ik zit nu in v6 en vind natuurkunde best wel moeilijk. Ik was er in de onderbouw heel erg goed in en nu ben ik blij als ik een 6 heb ^^ Ik denk dat je bij natuurkunde voor goede cijfers er aanleg voor moet hebben of heel erg goed je best doen (;

Ik zit zelf ook in vwo6 en ik vind het best wel lastig. Ik stond in vwo3 zonder veel te doen nog rond de 7/8 maar daar kom ik nu niet meer aan. Nu is het echt wel een dikke week keihard leren en opdrachten maken voor een 6.5. Het is dus wél te doen, maar je moet er echt tijd en moeite in steken.

Natuurkunde is best lastig als je niet zoveel natuurkundig inzicht hebt (in mijn geval), ik heb dit jaar (VWO 6) vaak onvoldoendes gehaald, maar deze heb ik herkanst naar voldoendes, dus bij mij lukt het wel als ik heel veel oefen.
Ik wilde eerst geen natuurkunde kiezen, aangezien dit verplicht is voor geneeskunde heb ik dat toch gedaan en ik sta een 6,4 dus het valt best mee als je niet zo’n natuurkundige bent.

Btw. Als je natuurkunde kiest, raad ik je aan om wiskunde B ook te kiezen, want dit sluit er beter op aan (meer inzicht in formules ombouwen en gebruiken)

bedankt voor jullie reacties.
ik twijfel zelf ook tussen wiskunde a en b. op havo kan ik b gewoon. maar ik ben bang dat dat op vwo niet gaat lukken. dus dat ga ik morgen ook even bespreken. maar ik denk dat ik gewoon natuurkunde met wiskunde b ga doen.

Wiskunde B vereist wel veel inzicht, meer dan natuurkunde in mijn ogen! Ik zou je gewoon laten adviseren, dan komt het vast goed :slightly_smiling_face:

Wiskunde B is inderdaad erg handig, maar ik heb wiskunde A. kan opzich goed meekomen alleen heb moeite met de cosinussen en tangens en heel dat gedoe. Voor de rest sluit wiskunde A niet ect aan op natuurkundige dingen, maarja wiskunde A is dan ook wel een heel stuk makkelijker dan wis B en ik hoef daarom ook weinig te doen voor wisA.
Wat zegt je decaan?

ik heb vandaag gesprek gehad met mijn decaan. ze zei dat ik gewoon natuurkunde moest gaan doen en dat ze het me aanraadt wiskunde b er bij te doen.
ik heb nu dus voor natuurkunde en wiskunde b gekozen (: