Natuurkunde en Scheikunde zelf halen

Hoi allemaal!

Ik had een vraagje… ik ga komend jaar naar 6v met het profiel E&M met bio en wiA. Afgelopen jaar ben ik erachter gekomen dat ik toch niet helemaal iets wil doen met mn profiel…mn voorkeur gaat uit naar biologie of biomedische wetenschappen om te studeren.
Helaas heb ik daarvoor natuurkunde en scheikunde nodig… Ik heb een aantal opties:

-Na 6v een jaar via NHA of LOI natuurkunde en scheikunde doen
-Tijdens 6v scheikunde proberen te doen via NHA/LOI/zelfstudie en Nat in de zomervakantie na 6v doen (zodat ik als t goed is geen jaar over hoef te doen)

• Via Vavo nat en sk volgen na 6v

Kunnen jullie me helpen met mijn keuzes? Hebben jullie ervaringen met wat ik wil doen?
En denken jullie dat het mogelijk is om nat en sk te doen als je in de 3e ongeveer 6,5 gemiddeld stond voor die vakken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik denk dat het heel moeilijk wordt om tijdens 6v ook nog een cursus buiten school te doen, want je bent echt veel tijd kwijt aan je profielwerkstuk en leren voor tentamens etc. Ik zou denk ik na 6v nog vavo gaan doen voor de vakken die je gemist en nodig hebt voor een vervolgopleiding.

^Dit idd.

vavo ; ik ben zelf niet zo’n voorstander van thuisstudie.

Thanks voor je reactie! Ik denk dat je gelijk hebt over dat het heel moeilijk wordt om tijdens 6v een cursus te volgen! Die optie valt denk ik ook beetje af…

Heeft iemand ervaring met NHA of LOI? Die cursussen zijn best goedkoop en misschien goedkoper dan Vavo?

Weet iemand hoeveel Vavo ongeveer kost? En kan je daar dus drie jaar aan Nat en Sk inhalen in één jaar?

hier ongeveer 100 euro per van. ( als je deeltijd doet)

Wow dat is eigenlijk bestwel goedkoop… De thuisstudies kosten een stuk meer haha!
Weet iemand waarom Vavo zo goedkoop is zegmaar? En heeft iemand ervaring met deelcertificaten halen op Vavo?

Ik ken iemand die in zijn eindexamenjaar ook nog Staatsexamen biologie wilde doen. Het was niet makkelijk (drie jaar stof inhalen in één jaar) want hij was daarvoor gezakt, de tweede keer wel geslaagd.