Natuurkunde bovenbouw

Hoi!

Er is voor mij nu de mogelijkheid dat ik natuurkunde als contractvak kan volgen op mijn school. Ik doe nu HAVO 4, zal dan de stof van het afgelopen jaar voor het volgende schooljaar moeten inhalen en dan volg ik gewoon ‘normaal’ natuurkunde in HAVO 5.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met natuurkunde in de bovenbouw?

Groetjes!

Ik heb spijt dat ik het niet heb gedaan. Nu moet ik het straks op de vavo doen om toch mijn studie te kunnen doen. Een ander meisje is wel nog later ingestroomd en dat is haar goed afgegaan, maar ik had al een grote achterstand dus bij mij kon het er niet bij.
Als je goed bent in wiskunde moet natuurkunde je volgens mij ook wel goed afgaan.

Goed te doen zo lang je er maar wat voor doet. Vorig jaar deed ik niks in 4 havo en stond ik een 6,5 nu sta ik een 8,2 voor me se cijfer en heb zelfs een 10 gehaald voor een toets. Zolang je je goed inzet en wat inzicht hebt moet het lukken.

Als je er (redelijk) je best voor doet moet het echt wel lukken denk ik! Weet niet of dit op elke school het geval is maar ik heb met natuurkunde bijna elk jaar dezelfde type hoofdstukken en stof, alleen ga je er steeds een stap verder op in.

Dankjewel! Ik ga zeker mijn best doen, hopen dat het lukt, haha. :slightly_smiling_face: