Natuur-Scheikunde

hoihoi,

ik zit dus nu heel erg met nask. Ik heb de eerste nieuwe les een toets en ik snap er helemaal niks van! Onze docent legt het ook helemaal niet duidelijk uit.

Een van de grootste vragen waar ik nu mee zit: Wat is het verschil tussen warmte en tempratuur. Dit is wat er in ons boek staat, en waar ik dus helemaal niks van begrijp.

http://i40.tinypic.com/2mwtnya.png

iemand die dit wel begrijpt en me het zou willen uitleggen? Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Dit snap ik dus ook niet…

Warmte is als een voorwerp de energie (want dat is warmte) uitstraalt naar de omgeving, temperatuur is gewoon hoe warm iets is.

Ah heel lief. Ik snap nu wel wat temperatuur is maar van de warmte snap ik steeds niks.

Het word iets duidelijker nu haha, bedankt!

Oh zo! ja dan snap ik het denk ik! Bij ons in het werkboek stond dat een opdracht, die ik ook niet begreep, maar die wel belangrijk was voor de toets…

Om 1 grap water 1 celsius in temperatuur te laten stijgen, heb je 4,18 J aan warmte nodig. Vul de tabel in.

massa water 1g 100 g 100 g … 50 g
tempratuurstijging 1 C 1 C … 100 C …
warmte 4,18 J … 4180 J 1000 J 250 J

kan iemand dit ook aan mij uitleggen?

nee…

We hebben helemaal geen formules gekregen, er was op een gegeven moment ook een vraag van: hoeveel graden fahrenheit is 1 graden celsius… heb het maar gegoogled, het stond ook niet in het boek of zo

Dat is toch gewoon een verhoudingstabel? Al zou het gaan om hoeveel gram suiker en bloem en water je nodig hebt, dat maakt niet uit. Het is gewoon even omrekenen.

Dat is kelvin, geen Fahrenheit.