naturist/nudistencamping

ik ben met mijn ouders drie keer naar een naturistencamping geweest, en het liefst zouden mn ouders nu nog gaan. de laatste keer dat we geweest zijn was toen ik elf was, en toen rond die tijd kwam ik in de puberteit en werd ik verschrikkelijk onzeker. dus toen wilde ik niet meer. vroeger ging ik trouwens ook altijd met mijn ouders bij een naturistenmeer zwemmen.

een vriendin van mij gaat ieder jaar naar een naturistencamping en voelt zich hier helemaal prima bij. in principe is het niet anders dan een sauna, daar loopt toch ook iedereen naakt rond? niemand let op je dat je naakt bent, en op een gegeven moment heb je zelfs niet eens door dat anderen naakt zijn. haha.

Prima toch? Ik ben er zelf ook nooit heen geweest, maar toch ergens vind ik het goed dat dit bestaat. Juist omdat het zo anti-seks is, vind ik de harmonie die op zulke campings heerst juist mooi, ofzo.
Lekker erheen gaan, ‘later’ zul je je ouders juist dankbaar zijn voor het feit dat je je niet hoeft te schamen, en dat ze ook zo open zijn met/over andere naakte mensen.
Ik vind het gewoon goed. (maarja ik ben zelf nog nooit geweest, dus eigenlijk mag ik niks zeggen…:*)

Ik zou ook de behoefde niet hebben om mijn ouders naakt te zien…

Ik weet niet. Ik ben er nooit geweest, maar ik denk dat als iemand die ik ken, een vriendin ofzo, me mee zou vragen naar zo’n camping waar zij al eens eerder is geweest en het dus vertrouwt, ik wel mee zou gaan. Het lijkt me best leuk om een keer mee te maken.

-

ik hou daar niet van.

Nee sorry! Vind t nogal een ongemakkelijk idee…

een dagje sauna vind k heerlijk… Maar een hele of zelfs een paar weken? Neea.
Niet dat ik het vies vind, ik voel me daar denk ik niet op mijn gemak.

Het lijkt mij niks. Zou me dan ook heel ongemakkelijk voelen. Ja, ik ben preuts. :’)

Ik ben er nooit geweest hoor… en het is ook niet dat ik dat graag zou willen… maar ik ga ook graag naar de sauna en heb daar ook geen moeite met het naakt zijn…

Maar ik zie niet helemaal de toegevoegde waarde van een nudistencamping ten opzichte van een gewone camping… wat voor meer waarde heeft het om naakt te zijn…

en wat ik me afvraag… loop je dan ook echt de hele dag naakt rond? Of mag je gewoon kleren aan? En wat als het erg koud is?

Nee, het is totaal niet mijn ding. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zou me zo ongemakkelijk voelen. Niet alleen over mijn eigen lichaam, maar ook omdat iedereen daar naakt loop, ik bedoel gewoon, de piemels en borsten vliegen me om de oren en daar zo ik niet zo blij mee zijn. Ik vind het niet vies, maar gewoon onprettig.

mijn oma is wel eens naar zoiets geweest, maar verder niet.

Wat ik me afvroeg, vind je het niet ongemakkelijk om je familie naakt te zien? of te gaan toen je zeg maar in de puberteit kwam.

Dat lijkt mij vrij moeilijk…

No thankss.
Ten eerste hoef ik m’n ouders (stel daar zou ik mee gaan) écht niet naakt te zien.
En ten tweede, wat eerder is genoemd, er zullen ongetwijfeld gore geilende mannetjes komen om aan hun trekken te komen.

Geloof best wel dat mensen niet zo zeer naar je lichaam kijken / beoordelen, wat dan ook. (iedereen loopt zowat tenslotte naakt) maar toch… word er wel ‘gekeken’.

En brrr… állemaal naakte mensen, wtf :3 Don’t really likee

niks vooor mij.

oh dit is miss. wel leuk om even te vertellen!

mn zus, der vriend & zijn ouders gingen laatst naar een naaktstrand.
en zaten mn zus en der vriend op het strand. komt er een vrouw uit het water zegt de vriend van mn zus zo tegen mijn zus: ZOOO zie daar een walvis uit het water komen!
bleek het zijn eigen moeder te zijn haaaha . zo’n mooi verhaal
maargoed dat wou k nog ffe delen met jullie.

ben er nooit geweest en heb daar ook niet zo’n behoefte aan, alhoewel ik het helemaal niet erg vind om naakt rond te lopen. maar tussen allemaal vreemden? nee, bedankt.
maar… wat doe dan eigenlijk als je ongesteld bent als ik dat mag vragen?

1=mensen zijn heel gastvrij en vriendelijk, en niet zo"gesloten"al bij gewone campings

2= er zijn geen “regels” ofzo over kleren aan of uit, iedereen doet wat die zelf wil, alleen met het zwemmen in het verplicht.

niet als je ermee opgroeit

gewoon een tampon ofzo in en broekje aan, whaha

Dit. En ik hoef mijn ouders en broertje niet naakt te zien. En ik wil al helemaal niet dat zij mij naakt zien. Laat staan een stel vreemden, ik ben vreselijk onzeker over mijn lichaam. Brr, niks voor mij.