Naturisme

Zo zou je het wel kunnen zien ja. In de meeste openbare gelegenheden en op straat is het verboden om bloot te zijn, maar er zijn wel nudisten die ervoor kiezen om naar een naakt-fitness (ja het bestaat) te gaan, of naar een naakt-hotel. Dat is niet mijn ding. Ik vind het gewoon fijn met kamperen.

Hey ik ga zelf al 3 jaar mee met een naturistische jongerengroep. Misschien weleens van de JNFN gehoord? Het is van 15 t/m 25 en lekker zonder ouwelui.

ik houd er niet zo van om de wijde omgeving mijn naakte lichaam te laten zien.

Nee joh, gatverdamme. Je lichaam is toch iets privé en niet voor iedereen om er naar te kijken ;d

Dit. Alleen ga ik soms wel naar de sauna, een sauna dan waarin je badkleding MOET aanhebben.

me too, ik ben er niet mee opgegroeid dus dan kijk je er al heel anders tegenaan en doe je zoiets minder snel denk ik. ik zou me er in elk geval niet fijn bij voelen, voel me in bikini al onzeker.

Ik begrijp dat het anders is als je niet met naturisme bent opgegroeid. Toch ken ik best wat jongeren die bijv naar de sauna gaan fijn vonden en nieuwsgierig werden. Mijn vriend was geen naturist, maar is met mij een weekendje gaan kamperen en was verkocht.

Nee nog nooit van gehoord ;p is dat wat? Ik vind het steeds genanter worden om zo naakt rond te lopen en onder jongeren lijkt me dat al helemaal ;$

haha een naakt-fitness. dat moet er grappig uitzien

Ik ben niet opgegroeid met naturisme maar ik heb er wel heel veel respect voor en ik sta er ook wel voor open. Mijn ouders hebben me wel ‘makkelijk’ opgevoed. Gewoon op vakantie naakt zwemmen en daardoor ben ik ook minder preuts als andere mensen denk ik. Ik heb er bijv. ook helemaal geen problemen mee om te douchen na het sporten. Ook zou ik best een keer naar de sauna willen gaan. Het enige is dat ik me denk ik nu niet meer zo comfortabel zou voelen met allemaal mannen erbij. Ik ben denk ik liever naakt met vrouwen onder elkaar.

nee, dan ga ik me niet comfortabel voelen

Check www.jnfn.nl (ik doe ook wat onderhoud aan de site) kijk vooral even naar het filmpje op de homepage :wink:
Het is juist helemaal niet zo gek om onder jongeren bloot te zijn. Omdat iedereen het doet, wordt het eigenlijk heel normaal. De eerste 5 minuten moet ik soms ook nog even ‘wennen’ maar dat is echt zo voorbij

Dat heb ik ook ja. Kan er soms van opkijken hoe preuts (misschien een vervelend woord) zelfs vriendinnen onder mekaar zijn. Dat ze niet eens hun beha durven uitdoen als de ander het zou kunnen zien.

Ik denk altijd aan de Hygiëne. lijkt me zo raar, je kan nooit spontaan op eenboomstam gaan zitten of zo

Ja dat kan ik ook niet snappen. Een keer ging ik douchen na het sporten en een vriendin van mij zat in de kleedkamer. Later vertelde ze mij dat ze zich eigenlijk schaamde omdat al die mensen gingen douchen, en ze vond het niet kunnen. Dat snap ik niet want wat is er nou zo raar aan?

vrouwen onder elkaar toch? ten minste in een kleedkamer na het sporten wel

wat ik me nu afvraag, als je met voornamelijk jongeren (kijk 60 plussers hebben dit niet meer zo snel) naakt bent. lopen die jongens dan niet haast constand met een stijve rond?
want als ik een jongen was, en ik was mee met zo’n naturismegroepje en er zaten een paar lekkere “wijven” in mijn groep dan zal ik (en mijn ledemaat) het wel weten hoor xD

Hahahahaha doenie, best een goeie vraag.

Ik zou me er absoluut niet prettig bij voelen, je lichaam is privé, en daar hoeft niet iedereen naar te kijkem(:

Het lijkt me heel weird, eigenlijk…
Naja, ik denk wel dat je je dan iets beter voelt over je lichaam? Niet meer zo onzeker omdat je dan zo naakt over een strand loopt ofzo. Dat is wel goed, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Ik schaam me al kapot als ik tijdens gym mijn kleren moet verwisselen, dusja. ;p