Naturisme

Hoi allemaal,

Voor degene die het niet weten: Naturisme is even kort door de bocht gezegd dat je, als het mooi weer is, graag bloot gaat recreëren. Dus kamperen of naar een naaktstrand bijvoorbeeld.

Ik ben zelf opgegroeid met naturisme. Ik ging altijd met mijn ouders naar naturisten-campings in Frankrijk, Italië etc. Thuis heb ik natuurlijk gewoon kleren aan, behalve onder de douche :stuck_out_tongue:
Ik vind het heerlijk om af en toe naar de sauna te gaan.

Het leek me leuk om hier eens over te praten omdat er best wat jongeren zijn die er niet over uit komen, bang op verkeerde reacties van mensen die een vertekend beeld hebben.

er is hier volgens mij al een topic over.
ik zou het niet durven

wat is het verschil tussen naturisten en nudisten?

-

Mmm dat is lastig te zeggen. Naar mijn idee zijn naturisten wat meer bezig met lekker buiten zijn en trekken ze liever ene trui aan als het kouder wordt, terwijl nudisten dan liever in hun blootje binnen zitten en de kachel opstoken.

Ik noem mezelf liever naturist, omdat er ook wat nudisten zijn die er iets seksueels aan koppelen, zoals parenclubs ed.

Ik heb het nog nooit gedaan en het lijkt me ook niks, mijn naakte lichaam vind ik toch wel te privé voor mensen die ik niet ken.

Ik ben ook op gegroeid met naturisme. Maar toen ik in de puberteit zat wilde ik het niet meer en dus liep ik altijd in m’n bikini.

ik ben nogal preuts xd

mijn ouders wilden vroeger wel altijd naar het naaktstrand, maar ik hield daar niet van dus ik weigerde altijd mee te gaan.

@ Moonstone: Dat heb ik ook een tijdje gehad, maar maakte toen kennis met een jongerengroep en daar had niemand badkleding aan, toen was het ineens weer normaal en nu organiseer ik zelfs de vakantie van die groep.

Ik heb er niks mee en zal ook nooit ergens naartoe gaan waar alle mensen naakt rondhuppelen. Ik vind dat je lichaam iets persoonlijks is en niet iedereen hoeft te zien, ik ga ook niet naar sauna’s en ik zal er ook nooit heen gaan. Dan voel ik me alleen maar ongemakkelijk. Bah.

Dus naturisten zijn graag naakt in de natuur/buitenwereld. En nudisten zijn altijd graag naakt, waar ze ook zijn en wat ze ook doen?
Begrijp ik het zo een beetje goed of sla ik de plank nu helemaal mis?

ik ben er ook mee op gegroeit en dit jaar willen me ouders me WEER mee nemen, en ik wil dat echt niet meer! ben bijna 17 en hoef echt niet meer 50 plussers met hangende ledematen te zien >.<

Dit
Ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn lichaam met iedereen zal delen, dus dat IEDEREEN de mogelijkheid krijgt om ieder stukje huid van mij te zien. brrr nee dat zou ik never nooit kunnen

haha :grinning:

^serieus, vroeger kon het mij echt jeuken of ik naakt rond rende over de camping. maar nu voel ik mij er echt niet meer prettig bij!

ik ben juist met best wat privacy opgegroeid. ik zou thuis ook nooit naakt rondlopen, dat ben ik gewoon echt niet gewend.