Hello.
Mijn vriend en ik hadden een discussie maar we komen er allebei niet uit. Stel; we gaan trouwen en verhuizen dan naar Duitsland. Daar krijgen we een kind. Wij zijn allebei Nederlands.
Is het kind dan een Duitser of Nederlander? En waarom?
Hello.
Mijn vriend en ik hadden een discussie maar we komen er allebei niet uit. Stel; we gaan trouwen en verhuizen dan naar Duitsland. Daar krijgen we een kind. Wij zijn allebei Nederlands.
Is het kind dan een Duitser of Nederlander? En waarom?
Volgens mij is het kind dat duits…
Want met die vluchtelingen heb je dat ook vaak dat als het kind hier geboren is dat ze mogen blijven,
Maar als het kind op jonge leeftijd ‘meegevlucht’ is dat ze dan wel weg moeten…
Het kind is dan Duits, omdat het in dat land geboren is. (Maatschappijleer :’))
Is het niet dat het kind dan een Duitse nationaliteit heeft, omdat het daar is geboren, maar het kind is wel gewoon Nederlands?
Dan is hij/zij Nederlands, maar heeft een Duitse nationaliteit.
Dit toch, want als je twee Nederlandse ouders heb, kun je niet opeens Duits worden.
Maar de opa en oma van mijn vader komen uit Indonesië. Zijn eigen vader is dus 100% Indo, maar is in Nederland geboren. Dan is het dus gewoon een Nederlander? Als hij zegt; ik ben een Nederlander, dan klinkt dat best wel… apart. Omdat hij dus getint is.
Een neefje van mij is in duitsland geboren. Zijn vader is nederlands, zijn moeder engels en ze wonen in Engeland nu.
Hij voelt zich engels, maar is, volgens mij officieel duits…
Duitse Nationaliteit
Ik ben zelf geboren in Belgie, maar een tijdje voor ik werd geboren zijn mijn ouders van Hong Kong naar hier verhuist. Heb nationaliteit belg =)
Vroeger was het niet ‘erg’ om een allochtoon te zijn. Mensen waren zelfs blij met hen, maar helaas heeft de media hun reputatie naar de klote gewerkt. Het toekomstige kind van TS wordt dus een allochtoon. Dan kan je weer opnieuw beginnen met inburgeren, haha!
Naja we zijn niet van plan om naar Duitsland te verhuizen hoor. xD Maar we vroegen het ons gewoon af.
het land waar je geboren bent, is je nationaliteit.
Ik heb ook gehoord dat als je op reis bent en op een schip zit en je bevalt op dat moment, krijgt je kind de nationaliteit van het land waarin je op dat moment bent.
En als je bent geboren boven zee, ben je dan een zeekind? XD
@shopaholica, ja dat klopt. Of als je bevalt in een amerikaans vliegtuig heeft je kind ook de amerikaanse nationaliteit. Best veel vrouwen plannen dat ook nog expres zo uit zodat hun kind dus altijd naar Amerika kan
Lol. Ga je net de grens over, wat dan? x’]
Ja dan moet je je kind maar even binnenhouden nog. =’]
Ik dacht dat een schip telde als officieel grondgebied van het land onder welke vlag het vaart. Dus als het een schip uit Denemarken is dat je dan officieel in Denemarken geboren bent. Maar dat weet ik ook niet zeker.
De ouders van mijn mama waren allebei Nederlands en mijn mam was in Canada geboren, maar naar twee jaar zijn ze weer naar Nederland gegaan, maar mijn mam is gewoon Nederlands?