Nationale Fotostudio Benelux

Hoi,

laatst kreeg ik een hyves bericht van een meisje (weet de naam niet meer):

Hey,

Wat een leuke foto…

Jij bent wegens je looks geselecteerd voor de foto shoot van Nationale Fotostudio.

JOUW VIPCODE IS : 11h.jl9.as

Heb jij de tijd om iets doen met jouw looks en uitstraling ? Ga dan nu naar :

www .nationale fotostudio .nl/vipcode

Vul snel je code in en maak kans op een van de gratis professioneel foto shoots

Succes

Ik dacht ik probeer het uit :blush:

paar weken daarna kreeg ik dus een telefoontje. Een man was aan de lijn hij vertelde dat ik grondig ben gekeken door professionals en dat ik dus uitgekozen ben voor een professionele fotoshoot etc, hij vroeg later ook mijn ouders aan de lijn, omdat ik dus minder jarig ben. Ik twijfelde wel of dit wel echt was, toen ik dus mijn telefoon aan smam gaf, werd ze geinformeerd etc. ze klonk tevreden, dus ik had er al wat meer vertrouwen in, maar nu het probleem, ik lees nu vanalles op het internet, dat meerdere mensen het onbetrouwbaar vinden, dat ze meer moesten betalen of dat ze werden benadert, maar ik weet niet of dat helemaal klopt. Nu heb ik dus ook minder vertrouwen in deze fotostudio, want ik las ook dat de studio wel bekend stond bij de politie, maar er niks aan kon doen, vanwege de weinige aangifte. Hebben een van jullie dit probleem ook wel eens meegemaakt ? en is deze studio te vertrouwen ? ze zeiden ook dat ik 3 personen mocht meenemen, voor vertrouwen enzo.

Help mee !!! :anguished:?

Klinkt wel een beetje vaag eerlijk gezegd. Ik zou het zelf niet doen, denk ik.

Ik vind het ook een onprofessioneel mailtje.

ik kreeg eerst ook zo’n berichtje, maar je moet uiteindelijk gewoon betalen voor de shoot enzo. het is echt bullshit, ze sturen bijna iedereen zo’n bericht.

Ja ik las dus ook wel van andere dat ze het niet vertrouwde… maar sommige hadden het wel gedaan en die waren er wel tevreden over…

hmmm vaaaag…

Wat een onzin. Sowieso al benaderen ze je zelf via internet is altijd oplichterij.

Zo’n onprofessionele mail, voor mij zou het dan al duidelijk zijn. Ik zou echt weigeren.

ik krijg ook net opeens zo’n mail op hyves van Esmee ofzo? van wie had jij hem gekregen?

Ik had 2 berichten van Esmee en van Chantal.

Dat heb ik ook gehad, niks mee gedaan ofzo.
Ik weet niet of ik het moet vertrouwen.

ja ik kreeg van ene chantal :stuck_out_tongue:

maar ik ga dus dinsdag er naar toe, dus ik zie van zelf wel :slightly_smiling_face:

ik hou jullie op de hoogte :wink:

Als je moet betalen zou ik het sowieso niet doen…

Dit is echt duidelijk zo nep als het maar kan. Ik heb inmiddels ook al zo’n 5 berichtjes gehad. En nog wel via Hyves…
Mja, veel succes en plezier :slightly_smiling_face: Ik hoop voor je dat het toch nog wat leuks is! :slightly_smiling_face:

Wauw !

Ik heb dus net een fotoshoot gehad !

ze hebben alles goed uitgelegt !
en er kwamen mooie foto’s uit !

en er waren ook andere meisjes met ouders etc, en die hadden t wel vaker daar gedaan. Er hangt een relaxend sfeer, maar toch proffesioneel er hangen rekken, waar je je outfits kunt hangen en kleedkamers, en je hebt een trap die naar boven lijd en heb je daarboven soort lounge. Ik heb het echt leuk gehad, was wel zenuwachtig :blush:

Maargoed, de fotograaf is ECHT gezellig ! je kunt echt goed met hem lachen !!

maar kijk het zit zo : ( hun zijn slim ) hun willen zeg maar geld verdienen, (redelijk laag) vandaar ook die berichtjes die je krijgt dat je kunt kansmaken…

ik heb dus een Casting pas voor 1 jaar en dan word je zeg maar uitgekozen en dan moet je een auditie doen… bijv. reclame ofzo ? maar dat staat allemaal op een papier. Alles staat daar duidelijk in geschreven, dus je wint zegmaar een casting pas waar je dus geld mee kan verdienen (handig ofnie ?)

Het was echt de moeite waard om 2 uur daar naar toe te rijden (A)

haha

Ik kreeg ook dat bericht. Zijn er eigenlijk ook mensen die het niet gehad hebben?

Ik heb dat bericht ook vaker gekregen…

He hallo…
Je hebt de fotoshoot dus al gehad.
Maar nationale fotostudio staat erg slecht bekend op internet! Fake zelfs!
Ze zijn al meerdere keren ‘gepakt’ en veranderen hun website constant.
Ook hebben ze in het verleden een fikse boete gekregen :wink:
Het lullige is dus…dat je je erg bijzonder voelt, maar ze iedereen bellen die reageert op de berichtjes.
Uiteindelijk denk jij dat je een gratis fotoshoot krijgt maar betaald uiteindelijk toch rond de ¤100 voor een fotoshoot die ik persoonlijk niet zo geweldig vind.
Ohja, en ze hebben hun logo van picasa gejat, is dat niemand op gevallen?

Op de site van kassa staan verschillende berichten en als je tijd hebt lees dit even: http://kassa.vara.nl/vraa…/nationale-fotostudio-bv/

Ze zitten toch in Zwolle?
@missdoubleyou ik zag het al ja ;p

Ja mij hebben ze ook opgebeld en gezegt ja je maakt kans dit dat
je bent nummer 1 uit de 10 mensen van de 100 bla bla bla ik was heel enthousiast
en toen vroeg ik waarom ze mij hebben uitgekoze enzo
naja 125 euro betaalt leuke fotoshoot gedaan maar dat is 4weken geleden
heb de fotos nog steeds niet ontvangen:S