nasty onderwerp: wratten in voetzool

hey meiden!
Ik weet dat dit niet echt een lekker onderwerp is om over te praten maaaaar ik heb jullie hulp nodig:
Ik heb al 2 jaar lang een paar wratjes onder mijn rechtervoet. Ze zitten echt IN mijn huid/ilt.
Ik ga niet langs de huisarts of pedicure, ben dr doodsbang voor. heeft iemand een andere oplossing?

xxxxx

Ik heb hetzelfde gehad, ook een tijdje mee rond gelopen ik heb gehoord dat je er andere mee kunt besmetten in het zwembad ofzo (geen idee of het waar is tbh)

Maar je zou eens kunnen proberen met zo’n thuis wrattenaanstip set die je gewoon bij de kruitvat kunt kopen, bij mij hielp het overigens niet.

Je hebt wel van die setjes om het thuis weg te branden of vriezen of hoe ze dat ook noemen, maar dat werkt niet heel goed. Heb het zelf wel eens geprobeerd en bij de dokter werkt toch echt veel beter. Je voelt er als je het via dat doe het zelf setje doet evenveel van als bij de dokter zo’n beetje. Als je naar de dokter gaan echt eng vindt kan je altijd zo’n kit halen. Misschien werkt het voor jou wel!

Ja euh ik zou toch echt naar de dokter gaan want die kan ze makkelijk wegbranden. Voelt indd even niet zo fijn de verdoving maar je bent er wel vanaf.

Ik zou naar de dokter gaan, volgens mij bevriezen ze het dan met stikstof. ik had ook een wrat.

Ik zal naar de Dermatoloog gaan, niet naar de dokter. Maar dat is door mijn eigen ervaring. Dokters denken vaak meteen aan wegbranden, maar dat is heel slecht.

Gewoon aan laten stippen bij de huisarts. Of wachten, vaak gaan wratjes na een paar jaar vanzelf weg.

Ik heb ook heel lang wratten gehad op me voeten. Eerst 5 jaar geprobeerd met alle soorten spul voor wraten wat ze bij de drogist kopen maar dat hielp niets. Toen toch maar ff langs de huisarts gegaan en ze daar aan laten stippen. Moest wel nog 2 x terugkomen maar daarna was ik er wel vanaf.

Toch even naar de dokter of dermatoloog gaan. Vroeger zo vaak wratjes gehad, de dokter stipt ze aan waardoor ze bevriezen, voel je bijna niets van. (al weet ik niet of dat ook zomaar gaat als het onder je eelt zit) Zo’n setje van de kruidvat kun je proberen, maar weet niet of die zo geweldig werken.

En wratten zijn inderdaad besmettelijk, dus als je ergens op blote voeten loopt (thuis zomers, bij een zwembad etc.) kan iedereen die daar ook op blote voeten loopt het ook krijgen…

Heb precies hetzelfde. Ik heb ook zon doe het zelf ding geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik ga binnenkort toch maar naar de dokter en hoop dat het niet teveel pijn doet.