Nasty break-up; stel ik me aan?

-

wat een sukkel… Ik snap heel goed dat je dit echt niet accepteert. Sterkte ermee…

Ik snap dat je je afvraagt of je terecht boos bent, maar eigenlijk heeft dit geen zin. Het maakt niet uit of je terecht of onterecht boos bent, het verandert niks meer. Denk dat het nu belangrijker is aan jezelf te denken en hem ook gewoon links te laten liggen, want met boos zijn verandert er niks aan de situatie. Tuurlijk mag je boos zijn, maar ik zou me wel bij de situatie neerleggen. Hij doet geen moeite meer, laat hem ook lekker links liggen. Dan verdient hij jou ook niet, klaar.
Geen aandacht meer aan schenken, dat werkt het beste, en verder het een plekje geven. :slightly_smiling_face:

Dit.

Verder kan ik het van zijn kant ook goed begrijpen. Je moet je ook realiseren dat hij de situatie hoogst waarschijnlijk ook moeilijk vindt. En over het algemeen gaan mannen op een andere manier om met dit verdriet dan vrouwen. Dat hij je ontwijkt vind ik persoonlijk logisch omdat het moeilijk kan zijn je een houding te geven. Ook als hij zegt dat hij geen gedoe wilt… tja, na jullie laatste ontmoetingen kan ik mij voorstellen dat hij dat even niet meer wilt. En typisch mannen gedrag is om inderdaad de problemen te ontwijken.

Verder moet je je verlies nemen en door gaan met je leven. Natuurlijk had hij tijdens jullie relatie moeten zeggen dat er iets niet goed zat zodat jullie eraan hadden kunnen werken. Maar dat is nu gewoon te laat. Laat hem met rust, besteed niet verder aandacht aan hem. Als jullie elkaar tegenkomen groet je hem en daar houdt je het bij. Met de tijd distantieer je jezelf meer van hem en gaat het steeds gemakkelijker

Sterkte ermee.

Ik vind dat je je aanstelt. Maar goed, dat is mijn mening. Wis die jongen uit je telefoon en zoek voorlopig geen contact. Ga naar de bijeenkomsten en zoek verder geen contact. Je komt er wel weer bovenop. Hij heeft een keuze gemaakt en jij zal deze keuze moeten accepteren.

Ik snap dat je hier boos over bent, maar boos zijn heeft hierbij niet echt veel nut. Je krijgt daar je ex echt niet mee terug en je maakt het alleen maar erger tussen jullie.
Ik heb mijn ex maanden ontweken nadat het uit was omdat ik boos was en hem niet meer wilde zien. Dit zorgde ervoor dat ik mij anders ging gedragen enzo.
Laatst kwam ik hem tegen en hebben we doodnormaal een beetje lopen te praten en dat zorgde helemaal niet voor gedoe. Ik ben juist blij dat we nog steeds normaal met elkaar om kunnen gaan en ik hem nu niet meer steeds hoef te ontwijken. Het gaat bij ons ook niet verder dan gedag zeggen nu, maar het is teminste iets. Ik heb die boosheid aan de kant gezet omdat ik daar toch niets mee oplos. Ik was boos omdat hij niet tegen mij had gezegd dat hij twijfelde over zijn gevoelens en op de manier en tijd dat hij het uitmaakte (op een stapavondje voor de kroeg, net voor mijn examens)

Je bent gekwetst en tot nu toe toont hij daar weinig begrip voor, ja. Hij heeft uiteraard het recht om het uit te maken, maar hij had wel meer respect mogen hebben voor je gevoelens. Zoals hierboven gezegd wordt: wat je ook doet, het brengt hem niet terug. Neem zo veel afstand als het kan en verzorg jezelf.

Ik vind dat je overdrijft. Hij wilt het niet meer, en is hij verplicht om altijd op dezelfde plek in de bus te zitten ? Nee. Ik vind het vooral raar dat jij verhaal bij hem gaat halen om zoiets.

Kan hard overkomen, maar ik snap hem wel. Ik zou ook een tijdje ‘rust’ willen en niet de hele tijd met die persoon geconfroneerd willen worden.

Waar is de beginpost?

Beginpost weg, slotje dus.