Nare vlekje op mn nagel

Ik weet niet of zo een onderwerp bestaat maar vooruit…
Ik heb echt jaren op nagels gebeten , ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb witte vlekjes op middel en ring vinger aan mijn linker hand wie weet wat dit is?
x… en ajb niet met die medische termen :wink:

ik heb dat ook vaak… je bedoelt toch vlekjes op je nagel? vroeger zeiden ze altijd tegen mij dat ik niet genoeg melk dronk haha:P maar dat is het niet… Weet ook niet waar het vandaan komt, maar is vrij onschuldig;) Ik heb nooit nagel gebeten dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Volg dit topic even, ben ook wel benieuwd wat het precies is.

Ik weet niet hoe en wat die witte vlekjes zijn (lucht onder nagel ofzo?), maar het is niks ernstigs… Je krijgt die vlekjes als je je nagel ergens aan stoot, ze gaan iig vanzelf weg. :wink:

Ben er ook benieuwd naar heb het weleens gevraagd op beautygloss maar kreeg verder geen reactie…

had het er laaatst ook over met mn moeder,
schijnt kalkgebrek te zijn…
zou kunnen want k drink geen melk enzo

Haha, ja ik dacht vroeger ook altijd dat het kwam omdat ik niet genoeg melk dronk… Maar ik dronk echt aaaaltijd melk, dus dat kon het niet zijn.
Iets met te weinig calcium? Of niet genoeg vitaminen ofzo? Het gaat iniedergeval wel weg, want ik heb het nu niet meer.

Aha, was toch te nieuwsgierig dus heb het even gegoogled.

http://mens-en-gezondheid…ekjes-op-mijn-nagels.html
Het zijn soort beschadigingen zoals een blauwe plek na het stoten.

Maar kan je er wat aan doen om het niet te zien of te vermijden?
ik denk niet dat ze weggaan ik heb ze al jaren…$$

Wat hierboven wordt gezegd. Bij mij worden de vlekjes minder :slightly_smiling_face:.Weet alleen niet of dat komt door de trind nagelverharder of door sos nail care balm van essence die ik erop smeer.

Staat ook in die link… nagellak of je nagels zo min mogelijk stoten.
Als je alsnog heel veel vlekjes hebt terwijl je ze nooit stoot, kun je ook een tekort aan zink hebben en moet je dat aanvullen door bananen te eten ofzo:P

hahaa dat heb ik ook
alleen weet even niet waar want ik heb nagellak op :grinning:

dan stoot ik me kennelijk supervaak haha, want al mijn nagels hebben witte vlekjes.

mn vriendin die anorexia had had dat ook altijd heeeel erg.,
het komt iig door voedsegebrek

ja, dat komt gewoon als je je nagel stoot, kan weinig kwaad hoor.
oh, en melk drinken werkt niet, en banaan eten volgens mij ook niet…

googleee ? ._.

Ik heb die ook altijd

Prijzen?

wss heb je dan te weinig kalk

Dus eigenlijk gewoon laten gaan, het is dus niks ergs
bedankt :slightly_smiling_face:

Je hebt teweinig ijzer, kalk, vitamine d, je als je het weg wil hebben moet je ff naar de drogist en van di vitamine d kopen( voor sterke botten enzo)