nare/schatige/leuke evaringen met oppassen?

haha hierboven wordt geschreven dat dat meisje niet echt gekotst had, maar dat jongetje bij mij dus wel. En toen was ik nog wat jonger en was daar voor de éérste keer, dus ik hoor hele tijd gehuil. blijkt hij alles onder gekotst te hebben :pensive:’ en ik kon neeergens doeken vinden of iets dergelijks. en echt alles zat onder, dus toen heb ik 'm maar mee naar beneden genomen haha.

Ik vind het altijd wel schattig als 1 van mijn oppaskindjes heel wijs probeerd te doen haha, of allemaal dingen gaan vragen: ‘hoe komt dit?’ ‘waarom is dat’? Echt van die vragen waar je geen antwoord op weet;P

nou Ik ben nu aan het oppassen,
Net diego op youtube aan het kijken,
Ga ik heel even op girlscene,
Valt dat kind op mijn schoot in slaap (2)
Dus maar ff in mijn bed leggen (ze is bij mij thuis)…

Oeps, sorrie, oudtopic…

Ik had een keer samen met mijn vriendin opgepast op haar neefje en nichtje. Was echt super leuk. Alleen 's avonds lagen die kinderen dus in bed en ik zat beneden tv te kijken met mijn vriendin en toen zat er een mot. Dus die wilde we dood slaan en toen vloog die op mij af en ik gillen (niet super hard)! De volgende dag zeiden ze dat ze een gil hadden gehoord haha, woops.

mijn lieve oppaskindje van 5 riep gisterochtend tegen iedereen dat ik op een wortel leek
ik had namelijk een beetje te veel foundation op…
haha

geweldig :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik werk nu al drie maanden als au pair, dus ik pas elke dag zes uur op een kindje van vijftien maanden.

En oh, ze is ZO lief. De hele tijd knuffelen, en kusjes geven en lachen en dansen. Ik ben zo dol op haar. (:

Als ik op de bank lig gaat ze me altijd kietelen, en dan zelf keihard lachen. Geweldig is dat. xD

En ze noemt me mama. :’)

http://94.100.114.112/1150150001-1150200000/1150195501-1150195600/1150195508_5_ZG7I_1.jpeg

ahh zó schattig ö

Wil jullie niet afschrikken, maar ik was één keer dooodsbang!
De kindjes waren aan het slapen, en hun (alleenstaande) mama ging naar een of andere vergadering.
Het was 's avonds, terwijl al mijn vrienden eigenlijk naar een feestje gingen. Dus ik zat daar, waande me de enige op de wereld die ‘thuis’ in de zetel zat.

Ik zat aan de straatkant en het was donker buiten. Opeens stopt een auto aan de overkant van de straat en die man blijft de hele tijd in zijn auto zitten, starend naar binnen. Ik was wel echt bang, en stuurde naar mijn vriendje (die op die fuif was natuurlijk) maar die antwoordde niet meteen.
Ik kijk te veel films dus ik bedacht allerhande scenario’s, bon, er was niets gebeurd.

Een hele tijd later een tweede auto die voorbijrijdt, terugkeert, vertraagt, stopt, 5seconden naar binnen kijkt en terug wegrijdt.
Ik ging bijna mijn vader bellen om naast mij te komen zitten :-p.
Ik durfde ook de rolluiken niet naar beneden doen omdat ik dacht dat het mss inbrekers waren die zouden kunnen denken dat ik gaan slapen was (yea yea, te veel fantasie :wink: ).

Bon, later komt die moeder terug thuis. De eerste auto was blijkbaar haar ex-man die haar af en toe komt controleren, de tweede auto was waarschijnlijk één van de foute drugsvrienden van haar buurman.

Feest, daar ga ik dus nooit meer!

Heel uitzonderlijke situatie hoor meisjes. Ik raad jullie zeker aan om dit te doen, maar je moet toch wel 16+ zijn vind ik. Je moet in staat zijn om voor die kindjes te zorgen en te kunnen reageren in 'nood’situaties. En anders, ik vind het een leuke bijverdienste!

Veel succes!

ik heb een keer de hond per ongeluk opgesloten in de wc xD

geen ervaring

Ik ging oppassen met mijn zus. Het was half negen 's avonds en dat kind (6 jaar ofzo) wilde cola. Dus ik zei: “Wil je niet liever warme melk?” Nou dat heb ik geweten. Ze heeft een half uur lang “warme meeeeeeeelk” door het huis gekrijst. Maar op zich was het wel leuk x]

Ik heb een hele tijd om de zaterdag opgepast, en dan van savonds tot de volgende dag 12 uur smiddags, dus wij gingen leuk naar het speeltuintje smorgens, die kindjes lekker gespeeld enzo, zegt eentje: ik moet naar de wc. Ja, oke toen gingen we terug naar huis, wij lopen dus zo terug, zegt die: uh, eigenlijk heb ik in mn broek gepoept. Toen dacht ik echt, oneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. En hij had geen luier meer aan ofzo, dus thuis meteen alles schoon aan doen, wassen. En stinken dat het deed :blush:

Ik moest tanden poetsen bij een meisje van 3.
Zegt ze heel zielig: ‘‘ja maar mama doet dat altijd’’
ik: ‘‘maar mama is er nu even niet’’ (was natuurlijk niet slim om te zeggen)
zij: ‘‘als mama er niet is, doet papa het’’" *lipje gaat trillen*
ik: ‘‘papa is ook weg, zal ik het dan maar doen?’’
En toch is ze uiteindelijk niet gaan huilen x] gelukkig

Haha gister nog,
ik bracht de 2 meisjes naar bed (6 en 9 jaar)… en ze zaten een beetje te klieren/klauteren enz… dus 1tje keek over mn schouder naar dr zusje…
toen vroeg ze opeens:

Heb jij een BH aan!!??
ik zo: eh… jaa…?
allebei in koor: Oeeeeh lalaaa…! (en ook helemaal giechelen… enzo… x’D

hahaha geweldig…!

hoe vind je een oppasbaantje :grinning:

Ik ging eens op een meisje passen (van 10 jaar ofzo) omdat dr moeder 's ochtends moest werken. Toen ik binnenkwam (ze zat nog in de pyjama en tv te kijken) schrok ik me helemaal kapot. Haar gezicht was echt vet blauw! Toen ik vroeg of ze zich wel goed voelde reageerde ze niet, beetje mompelen omdat ze tv aan het kijken was. Ik dacht, shit, ze heeft zuurstof tekort ofzo of een epileptische aanval! En ik ben verantwoordelijk op dat moment! Dus gaat er iets mis, is het mijn schuld!

Bleek het schmink te zijn die ze niet goed had afgewassen -fail-

Zometeen voor het eerst, hoop niet dat die kindjes in hun broek poepen of gaan huilen ofzo.

Die kinderen lagen al vanaf 8 uur op bed, die ouders komen om 12 uur thuis. Alles goed gegaan? Dus ik zeg jahoor ze zijn heel lief gaan slapen en precies op dat moment begint dat kind boven keihard te krijzen. En toen dacht ik wel echt faaaal

ik moest woensdag nog oppassen,
het was zooo geniaal
ik moet oppassen bij 3 kindjes en het jongste kindje (3jaar) had een pop.
de kleertjes van die pop moesten in de was, wnt de batterijen waren gaan lekken…
toen kwam ze er dus achter dat die pop een piemel had,
dus ze tilt die pop de hele tijd op aan da ding, en da ding kon bewegen :’)
en dan riep ze steeds: IK HEB EEN PIEMELPOP
ik heb zoo hard gelachen :’)