Nare gedachtes

Ik heb de laatste tijd heel veel nare gedachtes/dromen. Zo droomde ik laatst dat ik midden in de school werd uitgelachen en belachelijk werd gemaakt en dat mijn beste vriendinnen het hardst lachten van allemaal. En ik heb wel eens de gedachten dat ik helemaal geen vriendinnen over hou, als ik bijvoorbeeld iets stoms heb gedaan komen er gelijk dingen bij me te binnen dat mensen me dom gaan vinden en in de steek laten. Ik heb dit nooit gehad. Heeft het iets te betekenen en wat kan je er aan doen? Dankjewel.

Dromen hebben volgens mij iets te maken met je onderbewustzijn
Dus misschien gaat het niet zo lekker tussen je vriendinnen en jij of hebben ze iets geflikt bij je?

Er zijn helemaal geen problemen tussen mij en mijn vriendinnen. Alleen dat ik ze de laatste tijd een stuk minder heb gesproken, maar geen ruzies of zoiets. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Dit heb ik egt heel erg !

Ik heb ook een paar keer van die rare dromen gehad. 1 Keer was ik met een vriend bij een tramhalte en daar reden ineens treinen en toen ze vlak bij de halte waren ontplofte ze. En we renden toen allebei een andere kant op. Zo raar! En ook dingen thuis enzo. Maar toen ben ik een dagboek begonnen en het hielp echt want sindsdien heb ik geen rare dromen meer.

Danku.
Up.

Volgens mij krop je je gevoelens op. Kan dat?

Ik droomde laatst dat ik een pukkel op me kin had, en dat ie heel pijn deed. En nu heb ik een pukkel op me kin! Beetje freaky, hahahaa waarom vertel ik dit? Nee maar ik denk niet dat dromen echt voorspellen ofzo hoor het zal bij mij vast toeval zijn maar idd wat hierboven al werd verteld mss krop je je gevoelens op ofzo?

Hmm, raar. Misschien is het gewoon zo’n onzeker-puberteit trekje, maar misschien klopt er gewoon even iets niet -dat er zoals al gezegd onderbewust iets niet helemaal lekker loopt ofzo.

Iig, ik zou er niet te veel achter zoeken -die dromen dan-!

Ik droom de laatste tijd ook hele nare dingen. Of nou ja, ze voelen naar en vervelend. Ik denk dat het komt omdat ik dingen opkrop of anders niet helemaal kan kwijt kan. Zou misschien bij jou ook kunnnen. Praat er met iemand over, of schrijf het van je af. Moet ik ook doen, misschien helpt het wel ^^

okeee, dit klinkt heel raar, maar ik heb dit al sinds ik 4 ben ofzo, en mijn tante heeft me geleerd om dan een paar keer hardop te zeggen, ik wil geen enge dromen, ik wil geen enge dromen, ik wil geen enge dromen, enz.
omdat je dat zegt, denk je het ook, want je dromen "denk"je ook, dus dan denk je je gedachten weg, nja weet je probeer maar eens, voordat je gaat slapen.
x

Ik denk altijd als ik langs iemand boeiends loop “stel ik zou nu gevallen zijn”.
En als ik daar dan thuis aan denk dan word ik echt helemaal in die gedachte ‘opgezogen’, en daar word ik echt gek van xd