Nare ervaring, wat daarna?

Hee meiden, ik heb vannacht iets naars meegemaakt en ik merk dat ik in een soort dip blijf zitten daardoor. Ik voel me al de hele dag mistroostig en huilerig.

Ik ging vannacht van een feestje richting huis met de bus. Opeens stopte de bus ergens in een deel van de stad dat ik niet herkende. De chaffeur zei dat ik eruit moest. Ik legde hem uit dat ik niet wist waar we waren en dat het onveilig was om alleen hier rond re lopen. Het boeide hem weinig en ik moest het zelf maar oplossen.
Zo stond ik dus even later in de middle of nowhere langs de kant van de weg. Het was donker en om me heen waren alleen bedrijven en er was geen mens te zien. Er reed wel af en toe een auto langs die stopte, toeterde of er werd iets uit het raampje geroepen. Ik stond daar maar te bedenken wat ik moest doen en op een gegeven moment werd ik zo bang van al die lui die stopten dat ik gewoon ben gaan lopen.
Opeens voelde ik een hand die mijn arm greep en er bleek dus een vent te zijn gekeerd met zijn auto en die probeerde me nu mee te trekken. In paniek heb ik hem in zijn gezicht geslagen en ben vervolgens weggerend.
Voor ik het wist had ik mijn ex aan de telefoon die ik blijkbaar in paniek heb opgebeld. Ik belde hem wakker en hij schrok zich dood dat ik huilend en compleet in paniek iets liep te roepen over een man en een auto.
Uiteindelijk is hij aan de telefoon gebleven tot ik mijn huis had gevonden en veilig binnen was.
Ik merk nu vandaag dat ik nog steeds van slag ben. Mijn hart gaat snel en om de kleinste dingetjes begin ik te huilen.

Heeft iemand ervaring met dit gevoel of weet iemand wat ik ermee aan moet?

Heftig joh!
Ik heb jammer genoeg geen tips, maar ik wens je heel veel sterkte.
Heel lief van je ex dat hij met je aan de telefoon wilde blijven.

praten , erover praten helpt vaak. en proberen te achter halen wie die buschauffeur was.

Ik bedoel dit echt niet lullig maar ik zou de volgende met andere naar huis gaan. Maar het is de schrik , gelukkig is er niet meer gebeurd. Probeer afleiding te zoeken.

Nee, dat gevoel herken ik niet. Maarja, ben blij dat je niks ergs is overkomen.

Wat naar voor je meid! Geen ervaring mee dus ik kan je verder niet helpen, maar heel veel sterkte!

omg dat is natuurlijk super eng om mee te maken :astonished: voor hetzelfde geld had ie je kop eraf gehakt… het is volkomen logisch dat je er van slag door bent!! heb je het je ouders vertelt? zij kunnen je vast wel troosten. probeer er over te praten en niet op te kroppen… het is pas gister gebeurd dus het is normaal dat je je nog niet goed voelt! doe de komende dagen wat rustiger aan en laat het even op je inwerken allemaal

Je bent nog een beetje van slag, gewoon rustig aan doen dan komt het wel goed :slightly_smiling_face:

Heftig.
Misschien gaan praten met iemand ?

plus vraag iemand anders om mee te gaan, als je dezer dagen iets alleen moet doen, succes!

dat is ook wel een goed idee (: zorgen dat je zo weinig mogelijk alleen bent en dat afbouwen (:

Jeetje, heftig zeg! Maar zoals anderen al zeggen, het is nog maar kortgeleden gebeurd, dus misschien moet je het wat tijd geven om te verwerken! Heel veel sterkte!

Dat wat hierboven staat, plus: dien een klacht in bij die busmaatschappij. Je er zomaar uitgooien in de stad? Dat hoort echt niet.

Wat heftig! Maar geef het wat tijd, en als je je verhaal kwijt moet, kan je eventueel iemand zoeken om mee te praten.

Ook zou ik contact zoeken met de busmaatschappij hierover, het is gewoon ongelooflijk dat ze zomaar een meisje op straat zetten.

Was dit de eindhalte? Soms rijden bussen 's avonds laat maar tot een bepaalde halte. Als dit niet zo was zou ik een klacht indienen.

Dat is heeel heftig :s wat grof van die buschauffeur! Praat erover en lucht je hart, dan voel je je vast beter. Je zal van deze ervaring nog wel een tijdje last hebben, maar uiteindelijk moet je je bedenken ‘het is gelukkig allemaal nog goed afgelopen!’
Sterkte!

Wat heftig! Maar gelukkig ben je ongedeerd.
Ik zou een klacht indienen want dit is niet normaal van de buschauffeur.
En als ik jou was zou ik volgende keer nooit meer alleen naar huis gaan altijd zorgen dat er iemand bij je is.

Zooo, dat helpt …

Ik heb trouwens wel lichtelijk ervaring met dit soort zaken.
Ik stap soms alleen naar huis na een feestje en ondertussen weet ik wel welke straten veiliger zijn en welke je best kunt mijden.
Maar laat ik het zo zeggen, ik heb heel veel geluk gehad dat de mannen die ik tegen kwam me tot nu alleen nog maar aan spraken en niks deden.

Soms wandelen er ook jongens mee die zich zorgen over mij maken… moet je ook heel hard voor oppassen! Maar gelukkig hebben sommige wel goede bedoelingen.