Hey iedereen, ik ben al even bezig aan een verhaal en het leek me wel leuk om het ergens te posten om kritiek en tips te krijgen en na even zoeken kwam ik op dit forum uit. Dus bij deze! Het is vrij persoonlijk want het is gebaseerd op mijn eigen leven - wat dus niet altijd zo soepel verliep zoals je waarschijnlijk wel zal lezen maar oké - maar niet alles is echt gebeurd. Over de proloog ben ik trouwens niet zeker dus die verdwijnt misschien terug.
P R O L O O G
Het was lang geleden dat ik iets gevoeld had. Op mijn zestiende was ik mezelf kwijtgeraakt, en toen ik dacht mezelf teruggevonden te hebben bleek dat niet waar te zijn. Ik had een zwarte versie van mezelf gecreeërd, één die het licht enkel toeliet in de valse vorm van drugs en alcohol. Ik ging naar feestjes en werd de volgende dag wakker in een maïsveld, bevroren, in een steegje achter de club, bij vrienden die ik die avond gemaakt had, naast een jongen wiens gezicht ik me niet meer kon herinneren. Ik werd overal wakker behalve thuis, maar dat maakte niet uit want ik verdween net zo snel als ik gekomen was.
Ik leerde een jongen kennen die mijn god wilde zijn en een vonk van iets dat ik misschien wel als geluk kon omschrijven barstte in me open. Ik was niet meer verdoofd; ik vond een vreemd soort genoegen in het laveloos op de grond liggen en naar de sterren kijken, of zo hard lachen dat de tranen in mijn ogen stonden omdat ik toevallig een goede pil had genomen. Ik vond een vreemd soort schoonheid in de waas die mijn leven was. Ik besloot dat ik gelukkig was met het kleine beetje gevoel dat ik had, met het kleine beetje passie dat terug in me geboren was. Nooit was ik extreem gelukkig, nooit was ik extreem verdrietig – maar ik kon lachen en ik kon huilen en dat was genoeg.
En toen ontploften de sterren en kwam een verpletterende tsunami van verscheurend verdriet op me af en overspoelde me, sleurde me mee in een zee van pijn die ik niet de baas kon.
Ik voelde alles.