Naproxen in combinatie met alcohol

Hallo (:

Ik slik al een aantal dagen naproxen (pijnstillers) vanwege een kaakbehandeling.
Nu staat er op het doosje ‘pas op met alcohol’, en ik lees dat het sterk wordt afgeraden om alcohol en naproxen samen te gebruiken.
Alleen ik wil aanstaande zaterdag een paar drankjes doen met vriendinnen. Nu is mijn vraag: weet iemand hoe lang duurt het tot naproxen (of andere pijnstillers) uit je bloed is? Als ik vandaag stop met slikken, zou ik dan zaterdag wel alcohol kunnen drinken? Of zouden jullie het afraden?

(ik heb op internet gezocht maar kon het niet vinden…)
xxx

-

Nee ik wil geen risico’s nemen!
Ik zal eens in de bijsluiter kijken :slightly_smiling_face:

Ik zou lekker aan de cola gaan, dan kun je je pijn ook nog eens blijven bestrijden (:

Ik zou het echt niet doen.
Ik heb een tijdje naproxen moeten slikken en met alcohol gaat dat dus echt fout.

Niet alleen wordt je sneller dronken maar ook krijg je er enorme maagklachten van, maagzuur en op zn ergst zelfs kotsen en pijnlijke maagkrampen.

Oh ik lees net dat je zaterdag gaat stoppen ofzo. Nouja ik neem echt geen risico’s meer nadat ik een keer echt doodziek in bed heb gelegen erdoor :frowning_face:

Ik zou gewoon je kuur af slikken (of gewoon tot je geen pijn meer hebt) en dan zaterdag iets alcoholvrij drinken. Ik slik ook weleens naproxen en ik heb sinds ik het een keer gebruikte in combinatie met alcohol heb ik elke keer als ik opnieuw alcohol drink een enorme twist in m’n maag. niet fijn. Ik neem aan dat het zaterdag wel uit je lichaam is, maar ik zou hoe dan ook altijd voorzichtig zijn met medicatie.

Dankjulliewel voor het meedenken!
Ik blijf wel gewoon slikken, en bestel een colaa’tje :slightly_smiling_face:

Dat las ik ook. :'D