Napoleon: held of schruk?

Heei,
wij moeten voor geschiedenis een stelling maken, mijn stelling is, Napoleon: held of schruk.
Nu heb ik de meningen van verschillende mensen nodig.
Zouden jullie je mening willen laten weten en goed beargumenteren!
xx

misschien is het even slim om ons eerst even te vertellen wat Napoleon allemaal gedaan heeft. heb ik ooit wel 'ns gehad op school, maar heb eigenlijk echt geen idee meer waar het over ging. :flushed:

Schurk, door hem hadden wij trouwens een latere industriele revolutie ( positief? Negatief??)

naja als het echt dringend was had je nu vast wel gereageerd. maar even een tip: als het goed is weetje wat hij allemaal gedaan heeft. heeft dat er nadelen of voordelen aan over gehouden (oke deze zin klopt niet, maar als je me maar begrijpt) zijn de nadelen groter dan is het een schurk, noem dan ook een aantal nadelen. hetzelfde geldt voor de voordelen. ik hoop dat je hier wat aan hebt xD

^uh 20 minuten? :S

maar idd, iets meer achtergrond informatie, ik wil je best helpen maar dat zou het makkelijker maken :slightly_smiling_face:

Nou, positief is; achternamen en meer eenheid dacht ik :face_with_raised_eyebrow:? weet niet meer
Negatief is hoe hij mensen behandelde; vermoorde, etc etc lijkt me?
Niet heel moeilijk? ;O

Ik heb niet zoveel over Napoleon gehad, dus ik heb er niet genoeg verstand van om er een goed oordeel over te geven.

Maar toen ik in Parijs was vertelden leraren dat als je daar ging roepen in het Frans dat Napoleon een moordenaar of een een crimineel was dat je opgepakt kon worden. :flushed: Toen dacht ik wel wtf…

upje dus maar!

Napoleon I of III ?
Napoleon II zal het sowieso wel niet zijn, die is maar 2 weken aan de macht geweest ofzo, haha :stuck_out_tongue: Maar die andere twee zijn wel allebei lang aan de macht geweest in Frankrijk.

ik heb het net over napoleon gehad! dus:

ik kies voor shrunk; napoleon stelde de wet ‘code napoleon’ in waarin staat dat elk mens gelijk is en eerlijke straffen moet krijgen. iedereen moest ook z’n eigen mening kunnen geven, alleen niet op zijn ideeën. ook strafde hij iedereen die tegen hem was. ook trok hij familieleden en vrienden voor en benoemden hen tot koning…

het klinkt allemaal heel proffesioneel, maar ik heb gister een pw over napoleon gehad, vandaar :pensive:

Als het over Napoleon I gaat trouwens zou ik goed kijken naar de leiders van Frankrijk die voor en na hem hebben geregeerd.
Bijv. dat dat Colourless zegt klopt wel, maar dat was nog veel erger bij het Terreur van Robespierre dat plaatsvond voordat hij regeerde.
En hij heeft natuurlijk ook een einde gemaakt aan de Franse Revolutie, waarin veel mensen zijn omgekomen…

^Ik neem aan dat ze het over Napoleon Bonaparte (I) gaat, ik bedoel dat is de bekendste.

Anyway, ik kan me niet superveel meer herinneren van het hele Napoleonverhaal, dus aan mij heb je niets.

haat aan geschiedenis.

Zelfde troep als Atatürk. Even de leger infiltreren en alsnog de volkeren laten weten van welke kant de vijand komt… doen alsof je hebt gewonnen, terwijl de vijand je land van binnenuit heeft veroverd. Volk blij, vijand blij. Beste strategie ooit.

Neem mijn ‘‘waarheid’’ niet over, want het staat toch niet in de schoolboeken maar zo is het wel echt gebeurd…