Nano-sim

Hoi, ik heb een paar vraagjes. Ik ga binnenkort overstappen van Android naar iOS. Zit er in het doosje waar je telefoon in komt een nano-sim? En als ik die apart moet kopen, moet ik dan per se een nano-sim van T-Mobile kopen? Want die provider had ik ook op mijn Android telefoon. Ik zou het waarderen als iemand deze vragen kan beantwoorden.

Ik weet niet of je een iPhone incl abbo neemt of alleen het toestel los koopt. In het eerste geval heb ik geen idee maar bij een los toestel zal je zelf een nano-simcard moeten aanvragen bij je provider.

Ik neem een los toestel ja. Je kan toch ook gewoon in de winkel een nano-sim kopen? ↑

Sure maar dan heb je een nieuw nummer, als je prepaid hebt kan dat prima. Maar als je een sim-only abbo hebt moet het sowieso via je provider zodat ze het overzetten.

Ik wil wel gewoon mijn nummer houden die ik nu heb. ↑

Je kan gewoon je simkaart laten knippen zodat hij in je nieuwe telefoon past. Of als hij te klein is, een hoesje ervoor kopen in de telefoon winkel.

Bij T-Mobile kan je ook een nieuwe sim aanvragen met nummerbehoud, alleen dat duurt wel een paar dagen en volgens mij kost het ook ongeveer 7,-.
Die optie vond ikzelf wat ‘veiliger’ klinken dan knippen, ondanks dat het 9/10 goed gaat.

Dus als ik een nieuw simkaartje bestel met nummerbehoud en ik doe die in mijn telefoon, staan mijn contacten van mijn oude telefoon dan ook in mijn nieuwe telefoon? :slightly_smiling_face:

nee

Ja, mits je je contacten op je simkaart hebt opgeslagen en niet op je telefoon (kun je heel makkelijk doen)