Naloper?

Nou ik heb dus een vriendin en ze is best populair, ze is ook wel aardig en ik ga veel met haar om. Zelf ben ik niet zo populair maar ik ben ook geen nerd ofzo. Alleen iedereen denkt dat ik mijn vriendin achterna loop omdat zij zegmaar zo populair is, maar dat doe ik helemaal niet! Tenminste ik probeer het niet te doen… Wat moet ik doen??

Eerst nagaan of je het echt, echt niet doet.
Als dat zo is, kan ik 1 ding zeggen; Gewoon schijt hebben. Voor veel mensen is dat moeilijk, dan moet je het leren. Maar dat is echt het enigste wat ik erover kan zeggen.

Ik denk dat ik het toch wel een beetje doe omdat ik haar als vriend wil houden… Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hiermee stop?

• Andere vriendinnen (erbij) zoeken?
  • Zelf populair beginnen te worden?
  • Kijken of zij jou ook ziet als een meeloper?

dat eerste :ok_woman:

Je gewoon niet zo druk maken? x’)

zelfzekerder worden?

gewoon niet doen ?

zorg er vooral voor dat je je eigen mening uitspreekt en niet die van haar herhaalt…

Niet zoveel bij nadenken, dan gaat het mensen juist opvallen… Ook al doe je het niet.

Ik heb precies hetzelfde probleem, vorige week vroegen ze zelfs of ik alleen met een meisje omging omdat ze populair was. (ik hoor een beetje bij de ‘normale mensen’ niet populair ook geen nerd).
Maar ik heb er gewoon scheit aan. Maar dat komt omdat ik wéét dat ik het niet daarom doe.
Maar als je toch het gevoel hebt dat je het toch een beetje doet omdat ze populair is, moet je gewoon wat meer met andere mensen omgaan en niet alleen de hele tijd met haar ofzo.

ja ik heb ook andere vrienden, die zijn echt heel aardig enzo en nemen me zoals ik ben, maar als ik daar dan bij sta zegt iedereen later tegen me: omg ben jij daar bevriend mee enzo weetjewel…

Dat laat hun denken wat ze willen. Jij weet wel beter.

-

Ja weet ik eigenlijk niet… Misschien anderen vragen of ze er een beetje op willen letten, dat je haar niet teveel achterna gaat ofzo? Of maak nieuwe vrienden, wat vaker bij anderen zitten etc. Gewoon een beetje afstand nemen denk ik zo.

Oh, hier moet je al helemaal schijt aan hebben ;3
Serieus, daar kom je echt het verste mee met alles. En dan bedoel ik niet in de asociale zin, maar je snapt me wel denk.

zorgen dat je niet afhankelijk van haar wordt/bent

Meeloper.

Maar probeer minder met haar gezien te worden, en dan lijkt het al metteen minder. Minder met haar mee lopen en gewoon zelf dingen doen scheelt al een hoop.
Daarnaast kan je ook met andere vriendinnen/klasgenootjes optrekken.
Door van die naam af te komen moet je een lange periode minder met haar optrekken. En natuurlijk niet met haar omgaan is ook overdreven.
Probeer ook zo min mogelijk op haar te lijken.

ik zou gewoon met haar omgaan als je dr aardig vind, misschien even aan je vriendin vragen of zij het met die mensen eens is, maar als zij je helemaal geen meeloper vindt wat maakt het dan uit wat anderen zeggen.
Zou ook niet minder met r omgaan, want dan kom je over als een zwak figuur die zich de mening van anderen teveel aantrekt.
Misschien wel opletten dat je niet dezelfde kleding koopt, maar verder gewoon je ding doen.

dat lost ook niets op u_u

Ontopic: gewoon vaak wisselen van groepje? Zo soms duidelijk zeggen tegen dat populair meisje: ‘ik ga even naar de rest’ ofzo. Als het écht een goede vriendin is tegen wie je alles zegt, moet je gewoon schijt hebben aan die roddels. Maar als je haar gewoon hebt als een vriendin, omdat je haar niet wilt verliezen, ga dan meer om met je andere vriendinnen.