Ik heb even een andere account aangemaakt, omdat ik graag anoniem wil blijven. Ik weet niet of ik zo bekend ben op het forum, maar toch voor de zekerheid…
Ik ben zestien jaar, zit in 5 atheneum en zit nu al anderhalf jaar in een, laat ik het maar zo zeggen, lastige situatie. Ik had in de derde klas geschiedenis les van een leraar. Geschiedenis is een van mijn favoriete vakken, en een leraar die les geeft in jouw favoriete vak heeft vaker meer jouw interesse dan bij wijze van spreke die saaie leraar van wiskunde.
In het begin van derde klas vond ik hem erg aardig enzo, maar verder niets. We praatten veel in de studie-uren, en dat waren erg leuke gesprekken en uit die gesprekken bleek ook dat we behoorlijk wat gezamelijke interesses hebben. Maar tsja gesprekken had hij met iedereen. Toen hij aan het begin van het nieuwe jaar (2010 denk ik?) brak met zijn vriendin, ging mijn hart sneller kloppen. Ja, serieus toen ik het hoorde, kaboonk kaboonk! Hoewel ik niet dacht dat ik ook maar enige gevoelens voor hem koesterde. Dus… op een dag knipoogde hij naar mij, (jullie zullen misschien denken: ‘Vieze ouwe vent knipoogt naar vijftien jarige’ Gatverdamme!) eigenlijk kreeg ik er best wel kriebels in mijn buik van. Ik probeerde er toen niet verder over na te denken. Ik weet of het normaal is, maar hij noemde me meermaals: ‘mijn meisje’. Ik voelde nog steeds niet iets heftigs ofzo voor hem. Dat veranderde tijdens de zomervakantie.
Ik ging over hem nadenken en kwam tot de conclusie dat hij wel erg aantrekkelijk was (ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in mannen dan in jongens). De gedachten over hem liepen uit tot een behoorlijke verliefdheid toen ik hem weer zag in de vierde. En, dat is eigenlijk alleen nog maar erger geworden. Ik ken zijn rooster uit mijn hoofd. Ik weet precies waar en wanneer ik hem tegen zou kunnen komen in de gangen op school, en zorg er dan ook voor dat ik hem tegenkom. Ik heb al lang geen les meer van hem, maar krijg hem niet uit mijn hoofd. Hij glimlacht nog naar me, en als we oogcontact hebben is het al gauw drie seconden lang. Ik zou het liefst een relatie met hem krijgen of op zijn minst beter leren kennen. Hij geeft tegenwoordig nog maar 2 lessen per week les op mijn school, de rest op een andere locatie van de school.
Ik weet dat dit alles naïef klink. Nouja, klinkt niet alleen naïef, het is ook behoorlijk naïef om te denken dat een man van 29 zijn baan op het spel zou zetten, voor een oud-leerlinge die hij amper kent. Ik kan wel zeggen dat ik nu een stuk volwassener ben dan in de derde klas. Ik heb nog nooit zo’n sterke gevoelens gehad voor iemand. Is het hopeloos of zou het kunnen? Moet ik hem bellen? Misschien weet hij wel niet eens meer hoe ik heet. Ik denk dat ik hem alleen uit mijn hoofd zou kunnen zetten als hij me afwijst. Ik ben bang dat wanneer ik nooit iets erover tegen hem zeg ik spijt zal krijgen en dat ik op mijn 80ste zielig alleen in een klooster zit omdat ik nooit mijn liefde aan hem heb uitgesproken en niet van een ander heb kunnen houden. Oké, dat is misschien wat overdreven, maar ik ben echt bang dat ik spijt zal krijgen als ik het niet doe. Kunnen jullie mij misschien advies geven?