Nagevoelens

Hoi!
Het is al een half jaar geleden dat ik en m’n vriendje uit elkaar zijn gegaan, maar de wond is nog steeds vers. We zijn op een heel vervelende manier uit elkaar gegaan, namelijk omdat hij vreemdging. Iedere keer als ik een leuke jongen ontmoet, ben ik nog steeds bang dat hetzelfde nogmaals gebeurt. Ik word ook erg emotioneel als mensen het erover hebben. Heeft iemand tips om het allemaal te vergeten en meer vertrouwen te krijgen? Alvast bedankt!

Het heeft tijd nodig. Een breuk doet altijd meer pijn als een persoon is vreemdgegaan. Je mag best verdrietig zijn en voorzichtig zijn met jongens is nooit verkeerd. Maar bedenk wel dat je beter verdiend

ja, ik heb hetzelfde meegemaakt.
Mijn ex is ook vreemdgegaan en dat doet echt heel veel pijn.
Het is nu ongeveer 5 maanden geleden dat het uit is gegaan.
Ik heb het pas na 3 maanden echt geaccepteerd, dat het over was…
Ik heb ook geen contact meer met mijn ex, dat wilde hij wel, hij wilde vrienden blijven… Ik reageerde niet meer op zijn whatsappberichten na de breuk en toen heeft hij gezegt dat als ik niet zou reageren dat hij me dan zou blokkeren… dus dat is gebeurt. Daarna begon hij mij nog te mailen, waar ik eerst kort op reageerde maar later ook niet meer. Nu hebben we helemaal geen contact meer en dat heeft mij veel rust gegeven.

Maar ik heb hetzelfde als dat jij hebt hij heeft me zo gekwetst, dat voel ik nogsteeds. Ik heb inmiddels een nieuwe vriend, maar ik ben ontzettend jaloers en achterdochtig door wat er is gebeurt in mijn vorige relatie…

De jongen die zei dat hij van je hield heeft je pijn gedaan, dus nu heb je (waarschijnlijk) het idee in je hoofd dat elke jongen dat kan doen. Het zijn hartstikke logische gevoelens!

Ik zou niet gelijk na een half jaar al daten, maar er eerst mee dealen. Anders ontmoet je een nieuwe jongen, krijg je een relatie en heb je nog steeds gigantische trust issues.

Heb je mannelijke vrienden om je heen, oudere broers, iets in die trant? Jongens die je vertrouwt? Ik zou met ze hangen, er misschien met hun over praten. Dan kom je er (als het goeie jongens zijn, haha) achter dat niet elke jongen zo is, en wordt je vertrouwen in jongens met de tijd hersteld. Nu heb je waarschijnlijk een lens op van ‘help elke jongen gaat me pijn doen’.

Goh, dat was diep.
Maar heel veel succes!

Mijn ex is ook vreemd gegaan, en ik heb er nog steeds moeite mee. Ik heb nu al een jaar een nieuwe vriend en ik merk dat als hij wat gaat doen met zijn vrienden ik er gelijk wat achter zoek. Vaak krijgen we daardoor ook ruzie. Ik denk dat je over zoiets nooit helemaal heen kunt komen. Het is mij in ieder geval nog niet gelukt, terwijl het al 4 jaar geleden is.