Nagelvraagje + tip

Hej,

Ik vroeg me eigenlijk af: is het de ‘bedoeling’ dat je, net als je gezicht- en handcreme gebruikt, ook nagelcreme ofzo gebruikt om je nagels sterk te houden? Mijn nagels zijn extreem zwak namelijk, maar ik weet eigenlijk niet eens of zoiets als nagelhydratatie bestaat? Zo ja, dan moet ik dat echt hebben! Oh, en ik gebruik geen nagelhardende lakken trouwens!

Elke dag scheurde of brak er bij mij wel een nagel, dus besloot ik een maand geen nagellak/remover of wat dan ook te gebruiken op mijn nagels. Een maand later waren me nagels een stukje minder zwak! Toen begon ik na 30 dagen weer nagellak te gebruiken, en BAM, gelijk weer 3 nagels gescheurd! Ik gebruik sinds een tijdje nu dus geen nagellak en remover weer, en als je nagels net als de mijne ontzettend zwak zijn moet je dit ook echt proberen. Nagellak chipt bij mij al na een halve dag, dus echt nut had nagellak toch niet…

er is wel nailhardener :slightly_smiling_face:
ik gebruik eentje van de kruidvat. Die werkt best goed!

Inderdaad nagel verharder kopen. Het kan ook aan je voedsel liggen dat je niet gezond eet. Er zijn ook pillen voor je huid, haar en nagels die werken ook goed!

Ik eet juist heel gezond! Nailhardener, wat is dat precies? Een nagellak toch? Ik denk dat ik dan liever een meer natuurlijk iets wil, zoals een olie.

het is inderdaad een soort nagellak, alleen is het goed voor je nagels, het maakt het iets sterkre. meer weet ik er ook niet van hoor (:

je moet ook zorgen dat je nagelremover gerbuikt zonder aceton, en je nagels gewoon goed insmeren met olijf olie en lekker in laten trekken

ik heb een soort cremetje voor sterkere nagels.

Ik gebruik sinds een paar dagen kokosolie… Even 5 minuten op laten drogen en klaar.

Ik knip mijn nagels ipv vijlen, dat zal misschien ook wel slecht zijn…

vijlen is slecht als je gaat ‘zagen’. met zagen bedoel ik van links naar rechts en terug van rechts naar links op de zelfde nagel gaan met je vijl.
Je moet van het linker puntje van je nagel, naar de rechter kant. En dan de vijl van je nagel halen en weer links beginnen.

Je hebt ook gewoon hand+nagelcrème! Ik weet alleen niet goed of het enigszins werkt, heb zelf ook wel last van zwakke nagels.
Ik gebruik wek nagelverharder, maar kan hiervan ook niet echt zeggen of het werkt… :’)

Ik smeer elke avond een lekkere klodder babycrème gemengd met een hand&nagel crème vd kruidvat over mijn handen & nagels heen, en ik merk echt dat mijn nagels er beter uitzien!

Olie is alleen voor je nagelriemen :wink: Heeft niks met de groei van je nagels te maken… Je hebt idd ook handcrème voor stevigere nagels.

Echt wel. Hoe gezonder je nagelriemen hoe sneller je nagels groeien. En je nagels nemen ook vocht op, en als je alleen maar nagellak/verharder gebruikt drogen je nagels uit en blijven ze breekbaar/gaan ze scheuren. Check dit artikel.

http://www.youtube.com/watch?v=AD1XAf30Hpk

kijk dit maar mischien helpt het, ik heb het met transparate nagellak gedaan maar mischien ishet handiger om het met een basecoat te doen

en miss-sporty heeft ook allemaal van die verzorgende lakjes

In dat artikel staat niks over de olie samen met groei van je nagel. Olie is inderdaad wel goed voor je nagelriemen en nagels maar ben er niet van overtuigd dat ze dan ineens sneller gaan groeien.

Dan niet. Ik denk dat als je nagelriemen, wat de basis is waar je nagel uitgroeit gezond is en dat eerst niet was, dat je nagels dan sneller gaan groeien. En merk het gewoon bij mezelf dat wanneer ik me nagelriemen goed verzorg mijn nagels steviger zijn en sneller groeien :slightly_smiling_face:.

citroen over je nagels wrijven, je ziet egt meteen verschil