Nagelss.....

Heey meiden,

Ik ben dus eindelijk na jaren gestopt met nagels bijten. Thank God!
Ik laat mijn nagels dus groeien, maar ze zijn niet sterk/hard, waardoor ze de hele tijd afbreken. Ik heb dus daarom nagelverharder gekocht van Herome. Maar het hielp niet echt… Ik heb van veel meiden gehoord dat de nagelverharder van het eigenmerk van kruidvat goed werkt. Ik heb die dus ook gehaald, maar ook dat hielp niet echt…
Elke keer dat mijn nagels een beetje langer beginnen te worden, krijg ik ‘scheurtjes’ aan de zijkant…

Weet iemand misschien wat ik kan gebruiken om mijn nagels te versterken?

Xx

Ik kan je niet helpen met je vraag. Ik wil graag toch wel even een offtopic vraag stellen.

Hoe ben je gestopt met nagelbijten?

Als je kijkt in het Nagellaktopic kan je daar veel over vinden! toevallig ook op de laatste pagina. ik ben ook gestopt met nagelbijten (ik vond het eigenlijk vies als iemand anders het deed dus waarom deed ik het dan zelf?) en het heeft echt best lang geduurd voor ik weer “gezonde” nagels had (en nog steeds zijn ze niet optimaal) dus misschien langer doorgaan?

acryl/gel nagels ?

Nooo niet doen worden ze alleen maar kapotter van. Ik heb hele lange tijd gel gehad, toen tijdje niet maar ze zijn dan zo dun en kapot. Nu heb ik acryl niet veel beter als je je eigen nagel hebt.

Misschien kom je vitamines te kort? Volgens mij zijn dat de B vitaminen die zorgen voor gezond haar en nagels? Weet het niet zeker hoor…

Ik heb precies dit. Inmiddels bijt ik al een paar jaar niet meer, maar mijn nagels blijven zacht. Ze buigen heel makkelijk om en bladeren een soort van af.

Het zou inderdaad kunnen dat je bepaalde vitamines of andere stoffen te kort komt. Ik heb hele positieve dingen gehoord over supplementen voor haar en nagels van de Hema en Kruidvat eigen merk. Misschien kan je dat eens proberen? Ik ben er nu zelf ook pas mee begonnen, dus kan nog niet zeggen hoe goed het werkt.

Hayy!

ik had ook altijd hele slappe nagels en braken om de haverklap af… Ik heb toen een tijdje acrylnagels laten zetten en dat was ideaal! Prachtig was het, en nooit een haaltje in je nagel. Ik ben er na een jaar mee gestopt omdat het toch wat centjes kost.
Nu gebruik ik nailharder maar op een manier waarvan ik niet weet of dat eigenlijk wel de juiste manier is? :’) Mijn tante kwam ermee en het hielp bij mij in ieder geval heel goed:
Ik lakte dan in de avond mijn nagels met nailharder, de volgende dag in de middag/avond haalde ik het er weer af en lakte ze weer opnieuw. Dit herhaalde ik elke dag voor 1,5 week denk.
Mijn nagels zijn er super hard van geworden en scheuren bijna niet meer.

Misschien heb je wat aan deze tip? Ik zou het een keer proberen :slightly_smiling_face:

liefss

Hey!

Ik gebruikte een paar jaar geleden altijd de nagelverharder van Herôme, was superfijn en ik kreeg heel sterke nagels! Hij was wel aan de prijzige kant (vond ik zelf dan, voor nagellak), dacht iets van €13?
x

Ps: wilde er nog ff bij zeggen dat ze ook mooi wit werden! :stuck_out_tongue:

Ik ben niet TS, maar ben zelf ook gestopt met nagelbijten. Bij mij was het vooral de mindset.
Op een dag dacht ik gewoon ‘Ik ga stoppen met nagelbijten’. En toen ging ik er op letten dat ik ook echt niet meer beet. Wat ik nu alleen doe is er zachtjes op bijten maar niet doorbijten. Daardoor breken ze wel één keer in de zoveel tijd af als ze echt lang zijn, maar loop niet meer non-stop zonder nagels rond.

Een goede nagelverharder en zorgen dat je genoeg vitamines binnenkrijgt! Supplementen voor haar en nagels hielpen mij ontzettend!

Supplementen voor nagels deden bij mij niks… maar misschien heb jij meer geluk.