Nagels pulken , hoe kom je daar van af?!

ik zelf wil hele mooie nagels hebben en ze lakken enzo
maar als ik hem stress of niks te doen heb pulk ik mijn huid eraf dat onder de nagel zit :bored: oke dat klinkt echt heel maf maar ik heb dringend hulp nodig want ik heb echt schots scheven nagels nu die veel te kort zijn om fatsoenlijk en mooi te lakken…

mijn vraag dus aan jullie: weet iemand een manier om van dit pulken af te komen?

ik bijt altijd eerst mijn nagels eraf en dan begin ik te pulken onder die nagel die er dan af is. weet niet hoe ik het anders moet verwoorden… HELP ME! alvast bedankt :wink: XXX Mopske

Probeer je er bewust van te worden dat je dat doet.

Misschien heb je ook wel een vinger waar je het meest aan pulkt? Als je die vinger van afplakt met een pleister dan kom je er tegen aan als je het onbewust doet, waardoor je er dus bewust op wordt en het kan stoppen.

En tegen het nagelbijten, je hebt sinds een aantal maanden nieuw spul daartegen liggen. Ik heb daar erg goede reacties over gelezen, dat het echt erg smerig is. En de smaak ook echt blijft hangen. Weet alleen niet zo hoe dat heet.

Noteer elke keer wanneer je het doet en hoeveel. Elke dag.

heel erg bedankt Roomboterkoekje en CrystalClear. ik ga jullie tips zeker opvolgen :wink:

ik heb ontdekt dat het helpt als ik ergens aan kan zitten (zoals een pen of een lippenbalsem, het moet kunnen bewegen), zodat je je daarop kan focussen en niet gaat pulken.