Nagels laten groeien

Hey meiden! De laatste tijd heb ik echt moeite met mijn nagels te laten groeien, dan is er een lang, komt er een scheurtje in waardoor ik hem moet knippen… Of kreuken ze om (zo pijnlijk!)

Heeft iemand tips om mijn nagels te laten groeien? Ik wacht nu tot ze op een toffe lengte zijn om gelish te doen, maar als ze splitten (in 2 zo’n scheurtje) of omkreuken of een scheurtje in komt, tsja ben ik nog lang bezig…

En heeft iemand ervaring met tips bij gelish/gel nagels? Is dat niet erg irritant? Kan je er nog gewoon alles mee en blijven ze lang of…

Ik heb echt precies hetzelfde probleem…alleen bij mij komt het (achteraf gezien) door ernstige bloedarmoede.
Bij mij komt er altijd een scheurtje halverwege de nagel zodat alles war ervoor zit ook eraf moet. Heb jij dat ook of bij jou alleen een scheurtje aan de zijkant?

De laatste tijd had ik het ook halverwege de nagel. Ik had het vroeger nooit, ik dacht dat het kwam door de koude, want nu het wat begint op te warmen heb ik het niet echt meer (hout vasthouden haha). Ik heb ook last van winterhanden(zoals wintertenen) dus ik dacht dat het ook wel daardoor kwam. Vooral opzij dus

Ahh ja…lastig. Heb je al nagelversteker geprobeerd. van de kruidvat of etos ofzo?

Nee, ik ga nu wel als ik eens naar het kruidvat ga zo van die pilletjes kopen voor haar en nagels, omdat die mij vroeger wel goed hebben geholpen, alleen dat kan nog wel even duren. Als er gelish op mijn nagels is zijn ze ook wat sterker…Dus ik denk dat ik nu gelish ga doen zodat ze iets sterker zijn en ondertussen begin met die pilletjes…

Ja zou je inderdaad kunnen proberen maar ik zou niet teveel dingen proberen en doen. Meestal is dit niet goed voor je :wink: Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en veel in de zon zitten en fruit eten. Maar proberen kan geen kwaad zolang er niet in doorslaat

Bedoel je die pilletjes? Dat zijn een soort extra vitaminen…Zeker in de winter kan ik die wel gebruiken, in de zomer heb ik er zo geen last van…En fruit eet ik ook voldoende…

Dan kan het geen kwaad :wink: Je weet maar nooit tegenwoordig wat ze er allemaal bij in stoppen haha. Als je er alleen in de winter last van hebt, komt het denk ik door te weinig vitamine D dus dan kun je inderdaad vitaminepilletjes nemen, maar zeker weten doe ik het niet haha

Ja ik weet wat je bedoelt…Ik probeer er vanaf te blijven, maar toen ik ze 3 jaar geleden had gepakt merkte ik echt wel verschil. Veel sterkere nagels etc. Pak het ook niet continu, maar in de winter heb ik het met alles wat moeilijker haha :stuck_out_tongue:

Hahah in de winter is alles minder en werkt en wil alles minder :stuck_out_tongue_winking_eye:
Als je nog vragen hebt dat mag je ze me vragen, succes!

Ja inderdaad haha! Super bedankt!

Ik heb echt mega lange nagels, dus hier mijn tips:

• zo weinig mogelijk je nagels in aanraking laten komen met water. Door water worden de laagjes van je nagels uit elkaar gezet, waardoor ze sneller stuk gaan.
    -Draag zo veel mogelijk nagellak, (wel eerst ontvetten, base coat, … enzo), dit zorgt ervoor dat ze goed beschermd zijn tegen water, en een extra “schild” hebben. Dat nagellak je nagels kapot maakt/ je nagels lucht nodig hebben is een mythe!
    -Knip je nagels niet, maar vijl ze met een glasvijl, duurt wel langer maar zorgt voor minder scheurtjes.
    -Nagelolie.
    -Geduld!

Ik raad je deze site (het meisje achter de site heeft ook een youtube kanaal) aan: http://www.simplynailogical.com/2015/02/how-to-grow-your-nails-long.html,
Veel succes! :slightly_smiling_face:

Ik had dat ook maar nu gebruik ik Herôme nagelverharder. Helpt heel goed je nagels sterker te maken zodat er minder snel scheurtjes in komen of afbreken.

Bedankt! Ik wist dat niet van die nagellak, maar bij gelish sluit je je nagels wel af toch? Heb dat lang geleden te veel gedaan en toen werden ze heel slap…Maar bij nagellak wist i niet :slightly_smiling_face:

^Ja, bij gel beter niet, maar gewone nagellak is juist goed (mits je eerst een goede basecoat gebruikt en een nagelolie :slightly_smiling_face: )

graag gedaan trouwens :slightly_smiling_face: