Nagels breken snel af

Het is me eindelijk gelukt om niet meer op mijn nagels te bijten maar nu breken ze steeds af of komen er scheurtjes boven op mijn nagel. Ze zijn nog niet super lang maar wel redelijk ik vijl ze regelmatig (om de 3 dagen ongeveer) maar er blijven maar scheurtjes boven op mijn nagel komen en dan is het ongeveer een cm van het uiteinde af als jullie snappen wat ik bedoel. Ik ben van plan om een nagelverharder aan te schaffen maar ik denk niet dat het meteen is opgelost met zo een middel. Weten jullie nog wat ik kan doen?

Hoe vijl je je nagels? Je moet altijd maar een kant op vijlen, anders laten de laagjes los. En smeer je je handen, nagelriemen en nagels goed in?

Wat goed dat je gestopt bent met nagelbijten!! Jouw nagels hebben behoorlijk wat te verduren gehad door het bijten.
Het is belangrijk om je nagels de komende maanden kort te houden. Om ze weer sterk en mooi te krijgen zul je iedere dag met een glasvijl moeten vijlen. Vijl één kant op en altijd onder een schuine hoek. Waarom een glasvijl? Een glasvijl is een vijl die niet grof is. Jouw nagel bestaat uit laagjes een te grove vijl schuurt die laagjes van elkaar af waardoor je losse laagjes gaat krijgen.
Iedere dag vijlen is echt nodig. Op die manier “seal” je de lagen van de nagelplaat aan elkaar.
Verder moet je je nagelriemen gaan verzorgen. Ik ben zelf erg tevreden met Lemony Flutter van Lush. In jouw geval moet je toch zo’n 4 keer per dag een klein beetje aanbrengen op de nagels/nagelriemen en goed in masseren.
Als je dit een aantal weken volhoudt dan zul je echt verschil zien.

Je kunt ook met een kwalitatief goede verharder aan de slag. Een goede verharder is helaas niet goedkoop. Goedkope verharder zal de nagels geel kunnen laten verkleuren. Mijn eigen nagels zijn van nature niet heel erg sterk. Ik gebruik Nail Envy Maintenance van OPI. Het is een vrij prijzig product, €21,95, maar wel zeker de moeite waard.

Ik heb dit probleem ook gehad maar ik heb wel nagelverharder gebruikt en dat hielp wel :slightly_smiling_face:

Knap dat je gestopt bent met nagelbijten!

Mijn nagels waren ook erg snel breekbaar of er kwamen haakjes o.i.d.
ik gebruikte vaak nagellak, of transparante nagellak (ik weet dit is niet het aller beste voor je nagels… maar op sommige moment voor mij wel…) of van vaseline een handcrème die je nagels versterkt.