nagelriemen zitten helemaal vast

Hoi meiden,

ik heb een probleempje, mijn hele nagelriemen zitten helemaal vast aan m’n nagel en ik krijg m niet los…
heb al nagelriem olie erop gedaan nagelbadje gemaakt enz.

maar ze willen maar niet terug heeft iemand nog tips om ze terug te krijgen? het ziet er niet uit.

ook niet nadat je in bad hebt gezeten ofzo?

nee dan lukt t ook niet…

Heb je wel een bokkepootje gebruikt ? En je moet de nagelriemboter een tijdje in laten trekken,in het nagellak topic kun je dit soort dingen ook vragen trouwens :slightly_smiling_face:.

jaa ik heb ook een bokkenpootje gebruikt,

De oplossing:
https://trind.ca/storage/products/Cuticle-Remover.jpg

Het is wel een prijzig product maar het werkt super goed! Ik heb zelf een tasje van Trind met verschillende producten:
http://www.estheticienne.nl/mcimg/img00002825.jpg

P2 en Essence hebben nagelrielremover die lekker budget is, probeer dat eens. Verder, verzorg je je nagelriemen regelmatig met olie/crème en duw je ze regelmatig terug? Dat moet je wel echt regelmatig doen om je nagelriemen en nagels gezond te houden. Geef je nagels en nagelriemen ook de tijd om de olie/crème op te nemen, anders is het alsnog niet effectief. Bijvoorbeeld even insmeren als je een les of hoorcollege hebt, ideaal om het een tijdje te laten intrekken.

Bij mij zit het soms ook vast, ik snijd het meestal weg na in bad gezeten te hebben, het meeste gat hier dan weg

Even weken in een badje met je handen en dan beetje voor beetje de nagelriemen terug duwen. Als je ze zo lang verwaarloosd hebt dan ze volledig vast zitten dan kun je ze niet in één keer losmaken.

Je moet best even een poosje weken voor je ze een klein beetje terug kunt duwen maar dat gaat zeker lukken. En verder heel goed smeren met een goede olie of crème. Ik gebruik zelf Avoplex van OPI en Lemony Flutter van Lush. Ik zou jou die laatste aanraden, Avoplex zou je kunnen gebruiken om je nagelriemen te onderhouden als ze weer zijn bijgekomen.
De producten van Trind zijn erg goed maar dat is nu nog zonde van je geld. Aan Lemony Flutter zul je nu meer hebben.

Omdat dat een gezonde nagelgroei tot stand brengt. Het is heel belangrijk je nagelriemen los te houden. Een gezonde nagelriem is soepel, niet droog en los van de nagel.

Als je ze wegsnijdt kan er vuil komen vast te zitten en kan je infecties krijgen, dus doe dat ieg niet.

ik heb blijkbaar echt iets gemist xD

Suiker + olijfolie als scrub gebruiken op je handen en je vingers/nagels… Bij mij zijn m’n nagelriemen daarna altijd soepel en verzorgd. :slightly_smiling_face:

Scrub vind ik geen goed idee. Dat is veel te grof voor de nagelriemen. Die moet je echt heel voorzichtig behandelen.

Wegknippen/snijden van nagelriemen is echt zeer onverstandig daardoor kunnen de meest nare infecties ontstaan.

Wegsnijden,dat klinkt pijnlijk :’).

Ik snijd het trouwens niet allemaal weg, alleen het overtollige.

Zelfs dat is vrij link. De ontstekingen die je ervan kan krijgen zijn fors, ik zal je de foto’s besparen maar ik heb in het verleden wel mensen bij me gehad met zulke problemen en daar wordt je niet vrolijk van. Je kunt dan nog beter een cutticle remover gebruiken als je het dan toch zo perse weg wilt hebben.

Oh ik ken het probleem heel goed! Bij mij zitten ze ook heel erg vast. Maar ik vind olie gebruiken zo irritant, dat zit dan overal daarna :’)
Ik wil ze ook vaak een beetje naar beneden duwen (niet helemaal weghalen!) omdat ik inderdaad ook vaak heb gelezen dat dat een goede nagelgroei bevordert of iets, en ik vind het er ook mooier uitzien.

Je moet niet teveel olie gebruiken. Als je een klein beetje gebruikt en dat zorgvuldig inmasseert dan zal het geen klieder boeltje worden. Je kunt ook een crème gebruiken als je dat prettiger vind.

Ohh oke ik zal er voorzichtiger mee zijn! Had eerst altijd last van veel nagelriem zegmaar, gelukkig nu niet meer zo