Nagelriemen; Omhoog duwen of naar beneden?

[i][fgcolor=#D916C2]Heeyy,

Ik heb een vraagje over nagels…

Ik bijt al van kleins af aan nagels, en ik ben al een paar keer gestopt en toen waren ze al best wat langer, maar toen scheurde ze telkens en toen beet ik ze er maar weer vanaf!! <_<
En nu ben ik bezig met ze te laten groeien, maar het duurt alleen weer eens zo lang, en ik had dus gehoord dat ze sneller gingen groeien als je je nagelriemen naar beneden duwt, maar ik heb altijd gehoord dat je ze juist omhoog moet duwen, wat soms best pijnlijk is… :flushed:
Maar nu is dus mijn vraag of dat iemand weet wat nou het beste is?

Xx. Serena [/fgcolor][/i]

naar beneden duwen, naar je hand toe :slightly_smiling_face:

naar beneden !

Naar beneden.

Naar boven duwen? Hoe kom je daar bij xD Je moet ze naar beneden duwen, maar hier gaan ze niet sneller van groeien. (Ja, sommigen zeggen dat je nagelriemen masseren de nagelgroei bevordert, maar geloof er weinig van)

Ze lijken wel langer.

Ze lijken inderdaad langer. Mijn nagels groeien veeeeels te snel, haha. Maar dat komt deels ook doordat ik mijn nagelriemen naar beneden duw wanneer ik me verveel in de les.

Kijk nu zegt Moonkissed weer wel dat als je ze naar beneden duwt ze sneller groeien!! :face_with_raised_eyebrow:

naar benenden! maar duw ze nooit te ver, dat je alsware geen nagelriemen meer hebt want dan kan je vervelende infecties krijgen!

Ja bij mij wel :’) het verschilt van persoon tot persoon. Ik zou zeggen probeer het uit. (:

Nou, super bedankt, zo kan ik wel nog effe verder ploeteren of dat het gaat lukken of niet!! Hihi
x

Je kan het op twee manieren opvatten. Je moet ze iig richting de huid van je vinger duwen zegmaar, dus als je vingers naar beneden wijzen, moet je ze omhoog duwen. Wijzen je vingers omhoog moet je ze omlaag duwen :wink:

[i]Okee, nu is het wel duidelijk, en heeft iemand ook een tip tegen dat het soms zo’n pijn doet als je ze omhoog duwt, zeg maar hoe vaak per dag mag/moet je dit doen, en wanneer?

X Serena…[/i]

Je kan handcreme of speciale nagelriem olie gebruiken, dit maakt je nagelriemen wat zachter. En het doet geen pijn meer als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan. Je moet ze gewoon naar achteren duwen als ze weer ‘tevoorschijn’ komen, want je kan niet die nagelriem helemaal tot aan je knokkel duwen ofzo.

Ik denk dat ‘omhoog’ en ‘omlaag’ op hetzelfde slaat, maar je het altijd verkeerd geïnterpreteerd hebt.

Ik duw mijn nagelriemen altijd naar beneden (naar mijn pols toe) als ik me verveel, dit doe ik al sinds ik superjong was, dus ik ben eraan gewend. Het doet ook geen pijn bij mij. Je kunt idd handcreme gebruiken om je nagelriemen zachter te maken als het erg pijn doet (:

Heeyy, super bedankt voor de tips!!:wink:

nagelriempjes naar je pols toeduwen idd, een middeltje dat kan helpen als het pijn doet… laat je vingers eerst even weken in een kommetje met warm water of doe het net nadat je in bad bent geweest ! een nagelriem olie is ook zeer gezond voor je nagels en bevordert de groei. Als je je nagelriem naar achteren hebt geduwt is het mss ook best dat je de losse dode huid wegknipt ! want anders komt de nagelriem uiteindelijk terug op de zelfde plaats terug…

[fgcolor=#601670]Allemaal super bedankt voor de goede tips, ik heb vanaf 28-12-'11 niet meer gebeten/gepulkt!! Yeah, nu zitten er alleen nog maar witte randjes:D Maar ik heb er ook nog geen moeite mee gehad, misschien omdat het vakantie is, dat ik me niet zo verveel ofzo. Maar ik ga het nu echt volhouden!!^_^[/fgcolor]