Ik heb een probleem met mijn nagels. Ze zijn heel dun en breken snel af. Ik dacht zelf dat het kwam doordat ik vaak nagellak opdoe. Maar ik heb nu dus een paar vraagjes. Hoe kan ik dit oplossen? Een vriendin zei me dat ik base coat erop moet doen, maar er bestaat toch ook zoiets als nagelverharder of zo? Kan je pleaz ff reageren? Alvast heel erg bedankt.
Vijlen ipv knippen, nagellakremover zonder aceton gebruiken.
Gebruik een nagelverharder. De nagelverharder legt een laagje over de nagel heen, waardoor de nagel minder kwetsbaar is. De nagels zullen harder aanvoelen en minder snel breken of omvouwen.
Zorg ervoor altijd een nagelvijl op zak te hebben, het liefst een glasvijl. Wanneer je een haaltje aan je nagel hebt, kun je dit er meteen afvijlen, waardoor alleen het ene kleine haaltje verwijderd wordt en niet een groot deel van de nagel. Je nagel krijgt de kans om ongestoord verder te groeien.
Vitamine B kan ervoor zorgen dat je nagels van binnenuit versterkt worden. Slik wat extra vitamine B bij (niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid) en kijk of je na een paar weken resultaat ziet.
Calcium zorgt voor sterke botten en ook voor sterke nagels. Gebruik gedurende een paar weken extra calcium en kijk of de conditie van je nagels verbetert.
Bescherm je handen tegen water (buiten het normale douchen en handen wassen) Water maakt je nagels erg week en kwetsbaar.
Bedankt voor de reacties. Ik ga het uitproberen en kijken of het werkt.
Je nagels vijlen, dus niet klippen. En wanneer je dit doet, kan je het beste voor een rechthoekige vorm kiezen. Ovale nagels breken sneller af en scheuren vaker.
Mensen die nagelbijten hebben snelgroeiende nagels, dat komt omdat de nagels steeds ‘gemasseerd’ worden. Daarom denk ik dat regelmatig vijlen ook wel goed voor je nagels is.
Daarnaast kan je nagelverharder kopen, maar je kan zelf ook aan de slag gaan met citroensap. Dat laatste zou ik persoonlijk niet zelf doen, het wordt vaak gezegd, maar het is niet heel goed voor je nagels.
Daarnaast moet je gewoon gezond eten. Vitamine B en Calcium versterken je nagels.
dat had ik ook! toen heb ik nagelverharder van de hema gekocht, en ze zijn nu gewoon goed!
Bedankt voor de tips.
Nagelolie gebruiken! Liefst in combinatie met een nagelverharder.
Als je nagelremover gebruikt, of doucht, drogen je nagels heel erg uit. Dus even een laagje nagelolie eroverheen en dan een nagelverharder. Heeft heel veel bij mij geholpen! Ik raad de nail balsam van Trind aan( te koop bij etos voor ongeveer 13 euro) is wel duur, maar je doet er lang mee en het is echt super goed.
ik had precies hetzelfde probleem! Tot ik de rimmel nail rescue ging gebruiken!! Mijn nagels werden weer ontzettend lang! Daarnaast ook vijlen, olieën, voorzichtig zijn met je nagels (niet gaan pulken enzo en weinig stoten) Toen werden ze ontzettend lang
http://94.100.127.193/1384500001-1384550000/1384509301-1384509400/1384509395_6_cM-4.jpeg
Of je zegt even 2x ontzettend lang XD
Het antwoord is ondertussen wel gegeven denk ik.