Nagellak-vraag.

Sinds een jaar ongeveer draag ik elke dag nagellak, ik haal dit ook vaak eraf en doe er een andere kleur op (ongeveer 3 keer per week). Dit moet ik met veel nagellak-remover (wel alcohol vrije) doen omdat ik eigenlijk vrijwel altijd 3 lagen (of meer) op heb.

Nou wil ik eigenlijk een tijd geen nagellak meer gaan dragen, aangezien ik best wel slappe nagels heb de makkelijk kapot gaan en misschien komt het wel door het nagellakgebruik. Denken jullie dat dit gaat helpen? En wat zou ik nog meer kunnen doen om mooie handen/nagels te krijgen?

heey als nagel styliste zou ik je aanraden om dan nagelverzorging producten gebruiken, zoals versteviging en hand/nagel creme.
Je hebt ook speciale kuren van herome.
Die gebruik je dan ongeveer 2 weken en dan hoort je nagel weer “gezond” te zijn.
Gebruik ook voordat je nagellak op doet een base coat, dat beschermd je nagel tegen de kleurstoffe die in de nagellak zitten.
Verder ligt het ook aan je gezondheid, ben je gestressd, hormonen bla bla bla.
En andere dingen zoals, zit je vaak met je handen in het water? hebben jullie een sterk wasmiddel…
Gelatine in vruchtensap zorgt ervoor dat je nagels sneller groeien. En goede verzorging van de nagelriemen helpt ook.
Maar nagellak hoort niet slecht te zijn hoor. Ik heb ook altijd nagellak op voor zo lang ik me kan herinneren.
Geef je nagels iig de tijd om te ademen.

je handen en nagels gwn goed verzorgen. handcreme/nagelcreme enzo.

Nagelverharder op doen en handcreme op doen voor het slapengaan, dat werkt bij mij behoorlijk goed voor betere nagels.
Ook moet het helpen je nagels in olijfolie te stoppen, alleen dat het daar harder van werd merkte ik niet!

Ik gebruik eigenlijk elke dag al een verstevigende creme, en ik doe ook een basecoat op voordat ik mijn nagels lak (meestal, niet altijd).

Ik ben vergeten hoe je heet, maar ik bedoel die het eerste reageerde. Je zei ‘geef je nagels de tijd om te ademen’, maar hoe bedoel je dit precies? Ik doe namelijk als ik nagellak eraf heb gehaald meteen weer nagellak erop, zonder tijd ertussen.

Bedankt voor de reacties trouwens.

Je moet je nagels idd laten ademen, dit doe je door geen nagellak op te hebben.
Het wordt aangeraden om minimaal 1 week per maand geen nagellak op te hebben (doe bijv in het weekend geen nagellak op)

tijdje niks. als dat niet helpt heb je ook nagellak dat je nagels verstevigd :slightly_smiling_face:

Klopt die heb ik al, maar soms brokkelen mn nagels ook af (dat er gewoon stukjes afgaan zegmaar), en daar helpt die niet zo goed tegen vind ik zelf.

Zijn er eigenlijk (behalve olijfolie wat hierboven is genoemd) nog meer dingen die je kan doen om je handen/nagels te ‘verwennen’. Bijvoorbeeld een bepaalde creme of iets.
Net als jij eigenlijk een masker voor je gezicht hebt, zoiets voor je handen bedoel ik.

ik snap precies wat je bedoelt. ik heb ook om de dag andere nagellak op en mijn nagels zijn er helemaal geel en slap van geworden. ze buigen super snel om en ik kan t bovenste laagje er zo van af halen. ik heb voor de zomervakantie ook 2 weken geen nagellak op gehad en dat heeft ze echt goed gedaan. ik zou als ik jou was nagelverhader kopen. ik heb nagelverharder van het etos merk. doorzichtig vierkant flesje met blauwdoorzichtige lak. werkt heel goed. ik gebruik m ook altijd als base en topcoat en hij gaat heel lang mee omdat hij best dun is. en van vaak je nagels vijlen worden je nagels ook sterker - heb ik gehoord - en ik vijl bijna elke dag mijn nagels een beetje en nu heb ik hele harde nagels! ik weet niet precies welke van deze dingen er voor zorgde dat ik nu zo’n sterke nagels heb, maar het heeft gewerkt.
zo, lekker lange reactie, maar hoop dat je er wat aan hebt. :’)

volgensmij zijn die er wel. kijk eens bij de etos/kruidvat.
of ipv je vingers in olijfolie kan je ze ook gewoon even goed schoonmaken/vijlen/laten rusten

Oh hier heb ik zeker wat aan gehad! En eindelijk iemand die mij begrijpt, haha. Ik ga denk ik maar precies de dingen doen die jij hebt gedaan, en hopen dat het bij mij ook werkt. Ik heb ook nog even een vraag: toen je die tijd geen nagellak op hebt gehad, heb je toen wel nagellakverharder opgehad, of begrijp ik het verkeerd?
Dankjewel trouwens :bowing_man:

haha fijn he als iemand je begrijpt (: Nou daar zat ik dus ook over na te denken. volgensmij heb ik een tijdje helemaal niks op gehad en ben daarna met die verharder begonnen. ik werd er echt heeelemaal gek van dat mn nagels zo wat uit elkaar vielen! nu zijn ze alleen nog geel, maar dat komt omdat ik niet altijd een basecoat gebruikte. vooral barry M nagellak is fijn als je gele nagels wilt. t gele was er bij mij bijna uit gegroeid, deed ik deze week één keer mintgroen van barry m mét basecoat op, hup gele nagels. zucht.

Nagels vijlen maakt je nagels echt niet sterker, aangezien je alleen maar stukjes van je nagels afhaalt =’]

Wel is het zo dat wanneer je je nagels knipt met een schaartje of knippertje, de kans bestaat dat de verschillende laagjes in je nagel splitsen, waardoor er lucht tussen komt en waardoor ze eerder kapot gaan.

Heb ik ook een tijdje gedaan, en toen kreeg ik hetzelfde als jij.
ik mag nu voor mn werk geen nagellak meer opdoen dus ben er mee gestopt.

Zelf ben begonnen met doorzichtige nagellak op te doen, en dat dan dus ook heel lang te laten zitten (dus niet drie keer in de week af halen etc.) En veel handcreme gebruiken. Die van mij zijn nu al stukje sterker.

vaak nagellak remover gebruiken is slecht voor je nagels…
dus dat iniedergeval veeel minder gebruiken.
en het is beter als je bijv. nagellak opdoet, en na 2 dagen haal je het er af, en dan een paar dagen zonder nagellak,
zodat je het afwisseld zeg maar…
en verder gewoon goed verzorgen met hand/nagelproducten enzo

N vriendin van me zei me eens dat je je nagels een aantal minuten(kwartiertje ofzo) in een kommetje met water&zout kon houden… daar zouden ze dan sterker van worden
ik heb het nooit geprobeerd dus kan het niet zeggen … :stuck_out_tongue:

Bedankt voor alle reacties, hier kan ik zeker mee vooruit.
Ik zit nu m’n nagellak eraf te halen en m’n handen/nagels goed schoon te maken. Ik probeer voor een week geen nagellak meer te gebruiken, ik ben benieuwd of ik het volhoud.

En ik heb gister nieuwe vijltjes gekocht, dus dat komt ook wel goed.

maar als je nagels er aan wennen dat er elke keer een klein stukje af gaat worden ze denkik wel sterker, want dan moet de nagel zich ‘weren’ omdat er een ander stuk ‘bloot wordt gesteld’

VIJLEN VIJLEN VIJLEN VIJLEN!
Daar worden nagels super mooi en sterk van, ze breken iig niet meer af (als je daar last van hebt).

Ongeveer 4 maanden geleden wou ik mooiere nagels, omdat ik mijn handen altijd zo haatte. Ik vroeg aan een klasgenootje van een vriendin wat die altijd deed met haar nagels (heeft hele mooi lange en sterke nagels), zij vertelde me dat zij sowieso 2 keer per week haar nagels ging vijlen. Hierdoor bleven ze mooi in vorm en kwam er geen haakje. Dat klasgenootje heeft trouwens elke dag nagellak op (wel met een basecoat eronder) en heeft nog steeds sterke nagels. Je kunt dus gerust nagellak gebruiken, je moet alleen beter vijlen.

Ik heb nu zo’n 4 maanden me hieraan gehouden, 2 keer per week vijlen (niet te kort maken natuurlijk anders blijft er niks meer over) en altijd trouw een basecoat nailharder eronder. Je hebt hele goede van herome. Het resultaat mag er trouwens wezen. Ik heb super mooie nagels gekregen, die ook al redelijk sterk zijn. Ik heb er wel zo’n 2 maanden over meoten doen voordat er uiteindelijk resultaat kwam, dus houd vol!