Nagellak mengen

Ik heb zowat alleen felle nagellak,
en heel veel overbodige witte nagellak potjes,
dus vind het zonde om nieuwe nagellak te kopen als ik lichtere kleurtjes wil.
Daarom meng ik ze,
ik vind het trouwens ook heel leuk, want ik kan kleuren naar mijn smaak maken.

Heeft iemand enig idee wat voor soort potjes er nodig zijn om de gemengde nagellak in te doen?
Plastic helpt sowieso niet,
meestal worden ze bij mij na 2 dagen alweer hard en kan ik ze dus niet meer gebruiken.

Glazen potjes dus. :slightly_smiling_face:

Waarom niet gewoon een beetje mengen wanneer je het wilt gebruiken en de rest laten wat het is?

Ja dat kan ook,
maar ik ben nogal onhandig met dat soort dingen,
dus dat werkt niet. :ok_woman:

Of je het nou nu mengt of morgen, dan blijf je toch onhandig? Ik snap je probleem niet zo x’)

Je wilt persee in 1x alles mengen?
Glazen potjes die goed afgesloten kunnen worden dus. Probeer hobby winkel/ebay of gewoon oude nagellak potjes.

Heb je niet een half leeg potje met witte nagellak of andersom ofzo? Dan kan je er ook gewoon bijgieten (niet the vol gieten en dan heel hard dichtdraaien, dan knapt 'ie :woman_facepalming:)

Dat wat BratPack zegt lijkt mij eerlijk gezegd handiger dan de potjes mengen en in een ander potje doen? Want ik zou niet weten hoe je aan die potjes komt…
Je kunt dan toch gewon een beetje op een papiertje gieten van elke kleur en dan mengen? Maarja, mijn mening.

Ik vraag me af hoe je dat doet, want als ik dat zou doen zou alles onder de nagellak zitten haha

Ik doe het momenteel dus in dopjes van oude bussen haarspray,
naja, mijn probleem;
ik meng dus van alles door elkaar tot ik een leuke kleur krijg,
en dan wil ik het dus liever bewaren, omdat ik die kleur anders niet meer terugkrijg (heb het al een aantal keren gehad).

Ik zal wel eens kijken naar glazen potjes,
nagellak overbrengen naar andere nagellak potjes is geen optie,
te veel geknoei. (:

ohgod zoiets zou je dus echt niet aan mij over moeten laten. nagellakexplosie.

In het potje met de witte nagellak doen ?
De kleur die je daarin wilt hebben?

Zoals ik net al zei,
geen optie,
té veel geknoei. :slightly_smiling_face:

Iemand trouwens nog enig inspiratie voor leuke mengels?

Je kan op ebay wel zoeken op nailpolish bottle (eventueel met empty dr nog bij), dan krijg je wel resultaten voor lege nagellak potjes.

Dan schrijf je toch gewoon op hoeveel druppels/watdanook je van elke kleur bij elkaar doet ofzo.

Een potje nagellak dat bijna leeg is, goed reinigen met nagellak remover en daarna met water erin, en je hebt een nieuw potje? :].

klik
je kan ook potjes die je niet meer gebruikt schoon maken met nagellakremover en er dan nieuwe in doen.
mengen met potjes kan gewoon, maar dan moet je een soort trechtertje maken van papier.

ikzag laats op youtube nog een video over nagellak mengen,…

Oud nagellak potje, reinigen met nagellak remover.
Wel zorgen als je frankent (de term onder nagellak afficionado voor het zelf mengen van lakjes) dat je van die kleine metalen balletjes in het potje doet. Die voorkomen dat de nagellak zich weer ‘scheidt’, als het goed is.

En aangeraden wordt bij het frankenen om voornamelijk nagellak van hetzelfde merk met elkaar te mengen: verschillende merken hebben nog wel eens verschillende bestanddelen, die slecht op elkaar kunnen reageren, waar je lak niet mooier van wordt.

Dr Frankenpolish is een heel leuke inspiratiebron en zij legt ook goed uit hoe je kan beginnen met frankenen en wat je nodig hebt.

zij maakt altijd zo’n leuke dingen.
ik volg haar blog al heel lang!
en wat lunaste allemaal zegt klopt.

Ik zie het probleem écht niet
Nagellak in een ander nagellakpotje laten overlopen is poepsimpel…
Als je dat zelfs kan verknoeien, naja, dan is het wel erg…
Je zegt in je beginpost: plastic helpt sowieso niet
Ja hàllo, neem dan toch een glazen potje, moet je geen schriftgeleerde voor zijn om zoiets simpels uit dat hoofdje van jou te toveren
Sorry dat ik wat gemeen ben, maar het is toch echt wel voor de handliggend