nagellak blijft niet zitten

hi

ik heb een probleempje.
mijn nagellak blijft nooit goed zitten. Ik heb zo’n 30 verschillende lakjes van ongeveer zes merken en het blijft nooit zitten, of ik nou een basecoat op doe of niet.
meestal kan ik het er na een dag, soms twee gewoon helemaal aftrekken, gewoon in een keer de hele lak eraf.
ik heb dit echt altijd het maakt niet uit of ik nou veel laagjes doe, lang laat drogen of een base coat gebruik.
is er iets mis met mijn nagels?
heeft iemand tips??

Dan heb je geen goede basecoat.

Heb je erg zwakke nagels? Dan kan die sneller ombuigen en chipt je nagellak sneller.

En ga je met nagellakremover over je nagels voor je begint te lakken? Dan is zeker al het ‘vet’ weg van je nagels, en blijft die beter zitten.

Wacht je lang genoeg tot alles droog is?

Doe je misschien te veel lagen?

het gebeurt ook als ik geen basecoat op doe en ik ken best veel mensen die nooit een basecoat gebruiken en daarbij is het nooit zo

Misschien heb jij gewoon te gladde nagels ofzo. Je moet een ruwe topcoat gebruiken, gewoon eentje waarop de nagellak heel goed blijft zitten.

mm nee ik heb helemaal geen zwakke nagels. en ik doe meestal niet veel lagen en ik wacht ook best lang.
maar dat met die nagellak remover ga ik zeker proberen.
dankjewel

Misschien een te dikke laag gelakt? Dan kun je ze sneller in 1x er af trekken geloof ik.

dat zou kunnen. waar kun je dat kopen? ik heb het nog nooit gezien.

Moet je geen topcoat ook nog erop doen? En natuurlijk proberen niet de nagellak eraf te trekken! Ligt er ook aan trouwens welk merk je hebt gebruikt!

Moet je O.P.I eens gebruiken, het zit er bij nu al 3 weken op. ( Niet helemaal heel, dat niet)

ik doe er altijd een top coat op. haha ja ik snap dat je het er niet af moet trekken, dat was gewoon om duidelijk te maken uit slecht het ‘vast zit’

ow okee hahah:) Maar welke merken heb je uitgeprobeerd, want nagellak zoals catrice, essence en 2be blijven inderdaad niet lang op je nagels zitten, OPI al geprobeerd, zoals hier boven werd gezegd ook al eigenlijk:)

wow, das wel heel lang, die ga ik zeker kopen!!

Little note, O.P.I koop je vanaf 13 euro ongeveer.

ik heb ook NYC, bourjois, pieces en konad en ik gebruik altijd de topcoat van INM

Okeee, met die merken heb ik niet echt ervaring. Maar als ik gewoon een kleur draag is dat meestal OPI, en als er dan iets vanaf gaat lak ik er weer een stukje bij! Ik lees trouwens net ook dat veel lagen er voor kunnen zorgen dat je je nagellak juist helemaal eraf kan trekken!

Waar kan je OPI in de winkel kopen dan?

Koop een goede topcoat. Ik heb er een van P2 en ben er super blij mee.

Niet.
Of volgens mij in Den Haag of Amstedam, weet de winkel naam even niet.

Sephora in sommige V&D’s.