nagelbijten...

mijn goede voornemen dit jaar was stoppen met nagelbijten…
tot nu toe lukt het aardig maar af en toen betrap ik mezelf er nog wel op ;$
dus heeft er iemand tips om te stoppen met nagel bijten?
xxxxxxxx

Ik had vroeger zo’n potje die kun je bij etos ook wel halen
met soort sponsje er in en daar moest ik me duim in duwen
en dan had ik van die vieze smaak op me duim want ik duimde
maar het is ook voor nagel bijten sinds dien heb ik het nooit mee gedaan
ik weet niet hoe het heet is echt vroeger maar ze hebben dat wel

anti nagelbijt nagellak van herome :slightly_smiling_face: werkt erg goed.

ik beet ook heeeeel lang nagels. ik verbood het mezelf gewoon, en uiteindelijk is het me op een of andere manier gelukt. ik heb nog wel dat als er een klein scheurtje in mn nagel zit ik het er af trek met mn tanden ofzo haha. maar niet meer wanneer mn nagels gewoon lang zijn. ik zou zeggen lak ze met eeen mooi nagellakje. dat werkt bij mij ook wel!
succes ermee!

Met heel veel moeite je nagels lakken, dus veel laagjes en heel netjes.
Dat hielp bij mij wel ;p

bedankt voor de tips! (:

zelfde probleem ik heb alles geprobeert niks werkt hhahah ):

Kunstnagels :wink:

^
ook geprobeert zelfs daar beet ik op :’]

Ah, dat was ook mijn goede voornemen maar ik hield het maar een paar uurtjes vol haha. Dus geen idee sorry, ik volg dit topic maar even. Ik heb de hoop al bijna opgegeven namelijk :’)

Weetje wat het is, ooit lukt het je. Want ik bijt nagels vanaf het moment dat ik geboren ben volgens mij haha en zoveel pogingen gedaan om er van af te komen. En iedere keer dacht ik JA ik ben er van af. Maar dan ging het weer fout. En nu, lak ik ze in een mooi kleurtje of als ik die dag moet werken met alleen topcoat. Dan zien mijn nagels er zó mooi uit dat ik ze niet eens WIL vergallen.

En ze zijn heel hard geworden!

Oh enne, probeer niet aan de randjes en wondjes van je nagels te zitten… Smeer je handen vaak in met een creme dan worden ze zacht en je nagelriemen ook waardoor ze er mooier en verzorgder uit zien.

Succes :slightly_smiling_face:

Ja ik denk gewoon nagellak met vieze smaak
Je kan ook een potje maken waar je steeds 1 euro in doet als je bijt en dat geef je aan je moeder ofso?

Ik beet ze ook vroeger… Maar nu bijna nooit. steeds als ik het deed dacht ik: neee mag niet. Ik doe het nu alleen als ik zenuwachtig ben>.<

je moet het eigenlijk gewoon zelf zat worden, dan doe je het uit jezelf niet meer. anders word het erg lastig en valt er eigenlijk niet goed aan te beginnen.

ooooww jaa er is zo’n potje bij de drogist (volgens mij heet het Bytex)
dat is zo smerig, maar het werkt wel.
Ik heb echt donders lang gebeten, ik denk wel tot klas 2.
Maar als je ze eenmaal lang hebt ben je er echt trots op!
Je kunt het vast wel meid!!

Ik bijt op mijn nagels zolang ze niet gelakt zijn,
Als ik er nagellak op heb bijt ik er veel minder tot niet op dan als ik geen nagellak op heb.

nagellak is inderdaad een wondermiddel!
ik betrap mezelf er ook nog vaak op dat wanneer ik ‘schone’ ongelakte nagels heb dat ik stiekem ze nog wel eens kort wil maken.

maar kies eerst voor een doorzichte lak of topcoat, want als je afgekloven nagels hebt en dan een gekleurde lak opdoet - ziet er nou niet echt zo charmant uit.
als ze eenmaal langer zijn kun je ze wél in alle kleuren van je naggellakkast lakken, en dan zul je er ook van genieten. gevolg: je gaat niet meer bijten!

heel veel succes, ook jou moet het lukken toch?! :grinning: