Nagelbijten, ongemerkt.

Hallo,
Er zijn hier idd veel topics over, maar de laatste berichten die daar gepost zijn waren in 2008 ofzo.

Ik bijt zelf al nagels sinds ik tanden heb, mijn moeder zei laatst: “Ik heb jou nog nooit met lange nagels gezien.”
En ik heb ontzettend veel nagellak, maar dat is gewoon lelijk op mijn nagels haha.
En ik wil zo graag lange mooie nagels, maar ik weet echt niet wat de beste manier is om het lang vol te houden.
Ik heb al byte-x gekocht maar daar bijt ik gewoon doorheen. :blush:
Nagellak opdoen werkt ook niet, ik doe nog moeite om dat eraf te gaan pulken, echt erg!

Ik wilde dus vragen of jullie goede tips hadden & of mensen die ook nagelbijten hier misschien ook iets aan hebben.

XXX

zelfde probleem hier! bijt ook al zo lang als ik me kan herinneren,
maaar ik ben sinds een maand gestopt! ik had weer heel ver gebeten die dag, en ik voelde me zo kut omdat het er zo lelijk uitziet, en toen dacht ik en nu hou ik er écht mee op. En ik heb sinds die dag echt niet meer gebeten, heb nu - voor het eerst - hele mooie lange nagels. :grinning: Bytex enzo hielp bij mij ook niet, niks hielp eigelijk…
Ik denk dat je het gewoon moet blijven proberen, ik voel me wel beter sinds ik mooie nagels heb, dus het is het echt waard. :slightly_smiling_face: succes haha!

I heb dat met een velletje op me bovenlip, die trek ik er steeds af; komt nu gewoon een litteken! Ik kom er ook niet vanaf…

vraag je moeder als ze je ziet nagelbijten dat ze er dan wat van moet zeggen,
let er zelf heel erg op met de gedachten dat je straks mooie lange nagels hebt,
als je toch iets om te bijten moet hebben pak dan een stukje kaugom of een lolly want dat zit lang in je mond.

ik heb ook nagels gebeten vroeger maar op een gegeven moment was ik er gewoon zat van, het was lelijk en ik wou mooie lange nagels. nu doe ik het heel soms nog wel eens maar nooit zo ver dat het lelijk word, dan zijn het gewoon korte nagels maar wel gewoon zegmaar.

Tsja je moet zelf een beginnetje maken. Wees sterk en probeer trucjes te verzinnen het niet te doen, laat anderen helpen bijvoorbeeld. Zodra je wat mooiere lange nagels hebt weet je waarvoor je het doet en leer je het wel- zo is het bij mij ook gegaan terwijl ik echt ook vanalles heb geprobeerd… en lak met nagelverharder, dat is alvast een hulpje om ze te laten groeien en sterker te laten worden! Ze zullen niet in een keer mooi groeien en keihard zijn maar vaak breken. Succes!!

Ik heb ook zoiets. Maar ik ben tegenwoordig gestopt… Omdat ik me dood schaamde als ik iets moest aanwijzen aan iemand & diegene keek dan naar mijn vingers enzo… Maar ik bijt alleen maar als er een haaltje aan mijn nagel zit, want dat vind ik echt superirritant! Haha dan ga ik er de hele dag aan zitten, tot mijn nagel weer mooi rond/ovalig is. Vroeger waren mijn ouders heel streng & telkens als ik met mijn vinger dicht bij mijn mond kwam zeiden mijn ouders altijd: ho stop! Het was echt heel irritant op dat moment, maar het heeft wel geholpen. Ik heb ook dat spul byte-x gehad en bij mij werkte dat ook niet… Maarja aan mijn reactie heb je niet echt veel denk ik… sorry!

HAHAHA dat heb ik ook

Ik bijt ook nagels zolang ik me kan herinneren… Ik word er echt gek van, iedereen om me heen heeft mooie lange verzorgde nagels en mijne zien er niet uit x] Ik bijt ook al het vel eromheen zegmaar, als mijn nagels ‘op’ zijn.
Ik heb soms wel dat ik een tijdje niet bijt en dat het me een paar weken lukt, maar dan ga ik de hele tijd velletjes van m’n lip bijten >.< En dan breken m’n nagels weer af en denk ik ja pff ze zijn nu toch weer lelijk, en dan bijt ik ze weer af.
Ik heb dus geen tips en ik volg dit topic even.

Volgens mij kom je er nooit meer van af hoor van nagelbijten, ik heb af en toe dat ik het een week gewoon volhou maar dan breekt er bijv. een nagel af en dan begin ik direct weer te bijten

Zelf heb ik ook super lang nagels gebeten. Nu bijt is nog wel eens , maar lang niet meer zo veel als eerst. En je nagels knappen echt heel erg snel in begin, maar ik gebruik nu trind dat maakt mijn nagels wel sterker :slightly_smiling_face:

Ik ben twee maanden ook gestopt. Ik beet nagels zolang ik het me kon herinneren. Op een dag had ik weer eens ver doorgebeten en toen was de maat vol. Ik heb toen heel veel foto’s van mooie nagels en mooie kleurtjes nagellak opgezocht en die gebruikt als inspiratie. Iedere keer als ik weer wilde bijten dacht ik terug aan die foto’s. En verder heb ik het ook tegen m’n vrienden verteld en gezegd dat ze maar moesten slaan als ze me zagen bijten.
Het allerallerbeste middel is natuurlijk discipline en volhouden, wat je er ook aan doet! Ik raad je aan om zeker hier te kijken, er staan heel veel tips en vieze gevolgen, die misschien kunnen helpen. Ik zou zeggen: probeer ze eens even uit en dan ontdek je wel welke voor jou het beste werken :slightly_smiling_face:. Veel succes!