Nagelbijten en gelnagels

Hoi meiden,

Ik ben een nagelbijter en gek op nail art. Ik lak mijn nagels graag, maar aangezien
ik best korte nagels heb ziet dat er niet echt leuk uit.
Nu zit ik er aan te denken gelnagels te laten zetten zodat mijn eigen nagels kunnen groeien.
Als ik langere nagels heb, heb ik ook minder snel de neiging om te bijten.

Wie heeft er ervaring met gelnagels (en nagelbijten)?
Voordelen en nadelen?
Kosten?

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo niets vinden

ik had/heb hetzelfde probleem en heb net 2 dagen geleden een gellaagje op m’n nagels laten zetten, het is fijner doordat ik ook een kleurtje heb zodat ik niet wil bijten. het ligt er ook aan of je een tip laat zetten of niet dan heb je meteen langere nagels alleen zijn ze wel sneller breekbaar. het hoeft niet duur te zijn als je bij iemand gaat die zijn eigen salon heeft misschien net zijn opleiding af heeft zit het rond de 15 euro… ik heb geluk dat mijn nicht die haar opleiding net af heeft bij mij thuis woont en dat doet :slightly_smiling_face:

^ dat is inderdaad erg fijn!
Ik wil mijn nagels niet te lang, maar wel een stukje langer dan ik nu heb.

ja dan zou ik gewoon een laagje gel laten zetten!

Ga NIET voor gelnagels.
Wanneer je de gelnagels er af laat halen, zijn je nagels zo dun dat je ze kunt buigen, ze worden er enorm zwak van.
Wat wél een goede oplossing is, is gelnagellak.
Gelnagellak kan je bij een salon laten plaatsen voor ongeveer €20,-.
Dit blijft dan 3/4 weken zitten.
Dit is een soort ‘versterking’ van je nagel, zodat het die 3/4 weken kan groeien.
Het voordeel met gelnagellak is dat je het er niet af hoeft te weken, dit kan je er gemakkelijk afhalen én het verpest je nagels niet

Simpele plaknagels kunnen toch ook dan? Of maken die je nagels ook zwak?

Ik heb voordat ik aan de gelnagels dacht al op andere sites rondgesnuffeld naar voor en nadelen maar ben dit nog niet tegengekomen.
Wat je zegt over gelnagels heb ik wel gezien bij acrylnagels, maar ik heb gelezen dat gelnagels juist goed zijn voor nagelbijters.
(Ik weet natuurlijk niet wat allemaal waar is en wat niet, maar mocht ik het gaan doen wil ik eerst wel zeker weten dat het nuttig is)

Die laten alleen heeel snel los.
Aangezien ik paardrijd en gitaar speel :cold_sweat:

Je kan er een laagje gel op laten zetten maar besef wel dat je er dan voor de rest van je leven aan vast zit. Ik heb het 1 keer laten doen en het heeft meer dan een halfjaar geduurd voordat mijn nagels terug een beetje deftig waren. Ze groeiden echt niks meer. Terwijl ik voordien heeeel sterke nagels hadden die snel groeiden.
Gelnagellak moet je er toch afweken? Dat is wel nog beter dan gewone gel want dat moet je er af laten vijlen.

Plaknagels maken je nagels ook heel erg zwak ja, dit komt door die verschrikkelijke lijm:’)

alle ‘kunstnagels’ zijn slecht voor je eigen nagels. Het is natuurlijk goed omdat je je nagels niet kan bijten, maar dit is bij gelnagellak ook zo. Je hebt gewoon een mooiere verdikte nagel.
Daarbij moet je gelnagels om de paar weken laten bijwerken. Zo kost het dus bakken met geld. Vaak willen mensen ook niet meer zonder acryl of gelnagels omdat hun eigen nagels er heel lelijk van zijn geworden.
Bij gelnagellak hoef je het echter niet bij te laten werken, je kan het er zo afhalen. Dan heb je zelf de keuze; vond ik het fijn? Zonder dat je vastzit aan de gevolgen van slechte nagels

Bedankt voor de tip. Ik ga een aantal dingen vragen aan de nagelstyliste hier in de buurt.
Want ik ben echt niet van plan iedere maand geld uit te geven aan mijn nagels. Ik had ergens gelezen dat mensen het maar 1 keer doen en dat hun eigen nagels dan al een stuk langer zijn en vervolgens de tijd hebben om sterk te worden als de gelnagels er weer af zijn.
Maarja ik heb er geen verstand van dus ik weet 't allemaal niet haha.

^ Ow ja dat is totaal niet waar :'D
Als je gelnagels neemt gaan ze uiteraard sterker en langer zijn maar als je ze niet laat bijwerken en je laat het laagje gel eraf vijlen heb je echt broze nagels die heel breekbaar zijn.

up

Nadelen zijn juist de kosten. Gelnagels zijn heel tof als je nagelbijter bent, maar doordat je nagels bijt groeien je nagels ontzettend snel. Na een week kunnen de gelnagels al weer afbreken of moet je ze laten opvullen. Het kost echt veel geld om dat bij te blijven houden.

Ik heb het zelf via een nagelbijtarrangement gedaan. Dat is inprincipe ook gelnagels maar dan goedkoper gemaakt vanwege het vele opvullen. Het duurde 6 weken en in de weken heb ik het 4x opgevuld. Na afloop had ik mooie nagels, maar ze waren idd heel zwak dus op een gegeven moment braken ze af en was ik terug bij af.

Ik heb acrylnagels gehad als bijter, en dat werd me ook aangeraden. Omdat Acryl harder is, en je er dus minder makkelijk in bijt. Bovendien beschermt het je nagels beter bij het groeien dan gel (?! ofzo)

Meer ervaringen?

gebruik gewoon nagellak tegen het bijten (met zo’n vieze smaake) heb mijn nagels vorige week laten zetten en vind het echt verschrikkelijk…

Gelnagels zijn goed voor een nagelbijter. Ik bijt mijn nagels niet stuk normaal maar durf wel bijten aan mijn nagels en sinds ik gelnagels heb doe ik het niet want je kan er wel op bijten maar dan gaan ze helemaal stuk en dat wil je ook niet voor die prijs! :slightly_smiling_face: